Hei
Jeg har en sak gående, hvor jeg var uenig i at Kredinor kunne kreve inn salær.
Vi kom ikke til enighet, og jeg ba de sette saken i bero. De nektet fordi de mente jeg ikke hadde god nok grunn.
Jeg ønsket å kjøre saken videre, men 13. oktober betalte jeg kravet i mangel av tid.
De hadde satt en frist på 11. oktober, men ikke dokumentert dette skriftlig i noe dokument jeg har tilgang til. Det påløp derfor tungt salær som ble fakturert 17. oktober, flere dager etter innbetaling.
- Kan de etterfakturere et salær?
- Kan de nekte å legge saken i bero dersom jeg ønsker å ta denne videre?
- Kan de i det hele tatt kreve inn et salær når forfallsdatoen ikke er dokumentert skriftlig?
Første salæret er allerede betalt, det er greit, men jeg føler det er uaktuelt å i tillegg betale tungt salær på dette.
Når jeg søker rundt finner jeg mye informasjon om klagemuligheter som forbruker, men nada om klagemuligheter for næringsdrivende.
Har jeg en god sak? Hvor kan jeg klage inn dette?
Jeg har en sak gående, hvor jeg var uenig i at Kredinor kunne kreve inn salær.
Vi kom ikke til enighet, og jeg ba de sette saken i bero. De nektet fordi de mente jeg ikke hadde god nok grunn.
Jeg ønsket å kjøre saken videre, men 13. oktober betalte jeg kravet i mangel av tid.
De hadde satt en frist på 11. oktober, men ikke dokumentert dette skriftlig i noe dokument jeg har tilgang til. Det påløp derfor tungt salær som ble fakturert 17. oktober, flere dager etter innbetaling.
- Kan de etterfakturere et salær?
- Kan de nekte å legge saken i bero dersom jeg ønsker å ta denne videre?
- Kan de i det hele tatt kreve inn et salær når forfallsdatoen ikke er dokumentert skriftlig?
Første salæret er allerede betalt, det er greit, men jeg føler det er uaktuelt å i tillegg betale tungt salær på dette.
Når jeg søker rundt finner jeg mye informasjon om klagemuligheter som forbruker, men nada om klagemuligheter for næringsdrivende.
Har jeg en god sak? Hvor kan jeg klage inn dette?