Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kategorier og organisering på tilbudsweb.no

Tango

New Member
Tilbudsweb.no er en nettportal som samler tilbud- og kundeaviser på et sted. Målet er å tilby forbruker et aktuellt og miljøvennlig alternativ til papirreklame. Og handelen en alternativ distribusjons-kanal for sin reklame.
  • Tilbudsavisene sorteres på produktkategorier og geografisk område
  • De viktigste aktørene i bransjene skal være representert
  • Alltid oppdatert
  • Abonnementsløsning
(registrer deg og veld tilbudene du vil ha).
Jeg vil gjerne ha innspill som kan forbedre siten
- f.eks er kategoriene representert med små ikoner - de tar mye plass. Er de nødvendige?
Noe dere savner? - overflødig? Målet er å ha alle tilbudsavisene i blavennlig format. Vi tilbyr eblad - på enkle linker aksepteres også pdf som i mine øyne ikke er like brukervennlige.
 
Konseptet bygger på en god idé, men helt ærlig:
Kjedelig. Dette framstår for meg som en dørgende kjedelig download-side.

Hvorfor skal jeg lese kundeavisen til Skeidar på nett...?
Greit nok hvis jeg skal ha en sofa, men hele idéen må jo være at Skeidar får et mersalg... Jeg må få lyst på en ny sofa.

Jeg ville ha tatt noen grunnleggende grep:

Aller først ville jeg ha delt landet inn i fem regioner: nord, sør. øst, vest og riksdekkende.

Så vile jeg delt inn i kategorier.

Deretter ville jeg ha solgt inn bannere med hovedtilbudet fra kundeavisen.

Da blir det noe å surfe innom...

F.eks. 10-15 bannere med linker til kundeaviser og evnt. nettbutikk på hver kategori.

Mye å se på, og kanskje det fører til noen impulssalg...

Så kan du jo dele opp i fylker og kommuner...

Idéen er som sagt god, men jeg tror kanskje det er rom for å tenke litt annerledes enn å lage en ren downloadside med kundeaviser..?

Ikke for å være slem, men jeg synes også navnet er litt misvisende.
Er det websider på tilbud? Eller hva er det? Jo, det er jo bare tilbud, ikke sant?

:)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Siden er vel i bunn og grunn (enda en) katalogside.
Ikke regn med med de helt store tallene om du ikke kommer opp med noe innovativt.
Du vil også bli nedgradert i google på en slik side over tid.
"Betalingsliinker" vil også bli medgradert, så ikke regn med en masse se trafikk.
Det finnes fortsatt masse andre se's som tar deg, men de vil nok etterhvert "oppgradere" etter big brother.
Mitt forslag til deg er å lage sider dine lesere liker.....hvor mye aktivt og innovativt stoff har du på dine sider?
En linkfarm virker desverre ikke lenger i 2007 :)
 

Tango

New Member
Ideen er å samle alle tilbudsavisene på ett sted

Takk for tilbakemeldinger.
Siden vil nok ikke interessere alle. Dette er en alternativ distribusjonskanal for handelens tilbud og kampanjer. En lignende side i Danmark har over 150000 registrerte brukere. Brukeren er dem som ønsker tilbud, men som er lei alt papiret og uaktuelle tilbud og/eller som sier nei takk til reklame i postkassern for å spare miljø. Nettet er jo alltid oppdatert - det samme er tilbudene (og hvis dere ser så endres de aller fleste tilbudene -linker til tilbudsavisene 1 gang pr uke)
Er enig med westend mann at sidene nok kunne hatt flere bannere/tilbudsannonser med hovedtillbud - og det håper jeg kommer - vil jobbe med det.

Forslaget om å dele inn i kategorier forstår jeg ikke helt... det er jo kategorisert etter type produkter/butikker - og i tillegg om kjedene/butikkene har ehandel/nettbutikk eller ikke. - kanskje forklare bedre?
Det er også delt inn i fylker og de større byene - kommunene kommer muligens senere.

Tanken min er at om jeg ønsker ny sofa så vil jeg følge litt med på markedet og sjekke katalogene etter aktuelle typer og tilbud - da er tilbudsweb ideellt fordi du finner de viktigste aktørenes kunde/kampanjeaviser der - oppdatert! Når det passer deg - du kan også abonnere og få dem tilsendt på mal så lenge du ønsker. du kan benytte den regelmessig eller ved behov... f.eks når du skal pusse opp og trenge gode tilbud og ideer på materiale og innredning.

tilbudsweb er en webside med tilbud - ikke så lett å velge navn på øverste hylle i dag..., men synes navnet vi landet på er beskrivende for innholdet på websiden.. en webside/portal med handelens tilbud og kampanjer på et sted..alltid oppdatert alltid tilgjengelig..
 

Tango

New Member
Til Picxx... har du noen gode og innovative ideer som ville passe på siten?
Aktivt innhold er pr i dag hovedsakelig oppdaterte tilbuds/kundeaviser - forum og tips vil få mer fokus etter hvert.
Men gode ideer og forslag mottas med takk :)
 
Sist redigert:
Topp