Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Keyword tools - bare svindel?!

flippflopp

Medlem
Er Google Keyword Tools bare svindel? Etter masse hardt arbeid er jeg nå nummer to i Google på mitt hovedsøkeord, og får FORTSATT bare en håndfull besøkende per dag. Hva i alle dager? Dette er høysesongen for min nisje. Det er nå folk søker og klikker og tenker og drømmer, men nei, jeg får bare noen skarve klikk som attpåtil ikke liker siden min. Bounceraten er høyere enn besøkstallene. Helt tragisk. :(
 

OldHP

Medlem
Virker som om dette søkeordet har høy konkurranse for betalende annonser så kan være det.. ellers ser nettsiden veldig fin ut designmessig..
 
Sist redigert:

Hakasu

Medlem
Du har nok litt for høye forventninger. Uten at jeg orker å finne igjen kilden på det husker jeg å ha lest at førsteplassen får mellom 90 og 95 % av all trafikken.
Så du får jobbe ennå hardere og prøve å kapre førsteplassen ;)
 

Hupsey

Medlem
Litt ot her. Jeg var nettopp inne på denne siden: http://www.scottmonty.com/. Jeg sjekket den åpne statcounteren, og den viste gjennomsnittlig ca 250 daglige besøk. Det som er rart er at nettsiden ranker som nr 2-3 på en søkefrase som har 75000 søk mnd i følge keyword tool. Om tallene stemmer tyder det som det blir sagt over her, at førsteplassen kaprer de aller fleste klikk.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er ikke det der ganske velkjent da? Andelen klikk synker voldsomt raskt fra første plass og nedover. Her fant jeg noen tall, og faktisk var det lavere enn jeg trodde for 1.plass, og litt høyere enn jeg trodde for 2.plass:

Top Google Result Gets 36.4% of Clicks [Study] - Search Engine Watch (#SEW)

Der står det at snittet er litt over 12% for 2.plass, og litt under 10 for 3., og hvis vi gjør regnestykket kjapt blir det da:

75000/30=2500, hvor 10% = 250...

og for fllipflopps side
5000/30=166, som da skulle tilsi litt under 20 pr dag
 
Sist redigert:

Hupsey

Medlem
og hvis vi gjør regnestykket kjapt blir det da:

75000/30=2500, hvor 10% = 250...

Ja for det ene søkeordet ja. Men han har en Høy pr, og sansynligvis en hau med longtails. Om han ikke bløffer har han også over 7000 feed lesere, og en hau med sosial media profiler som promotere siden.
250 er totalt antall besøk i følge statcounteren..

Men uansett, det var Ot.
 

pleb

Medlem
Er ikke det der ganske velkjent da? Andelen klikk synker voldsomt raskt fra første plass og nedover. Her fant jeg noen tall, og faktisk var det lavere enn jeg trodde for 1.plass, og litt høyere enn jeg trodde for 2.plass:

Top Google Result Gets 36.4% of Clicks [Study] - Search Engine Watch (#SEW)

Der står det at snittet er litt over 12% for 2.plass, og litt under 10 for 3., og hvis vi gjør regnestykket kjapt blir det da:

75000/30=2500, hvor 10% = 250...

og for fllipflopps side
5000/30=166, som da skulle tilsi litt under 20 pr dag

Ja, jeg mener at det er du som har postet en lignende liste tidligere over hvor mange som klikker på de forskjellige rangeringene.

Etter det søkte jeg litt etter liknende lister, og fant blant annet et blackhat-forum hvor meldingen var rimelig klar; "if you only can reach second - DONT GO THERE!"

;)
 

domain

Medlem
Er vel også mange som benytter gogle i Norge som klikker på studereiutlandet_dot_no framfor studereiutlandet_dot_com
 
Topp