Kineserne ønsker detaljsalg direkte til kunde.

Spinsurfer

New Member
Tilbyderne på Alibaba er ikke kjent for å selge i snippose, men det finnes også en rekke kinesiske selgere som kunne ønske å selge direkte til kunde. Jeg kunne tenke meg å diskutere mulighetene for å lage en nettbutikk for detaljsalg direkte fra utenlandsk selger til detaljkunde, med mulighet for master franchising av konsept. Først og fremst evaluering av idé og kostnadsramme. Søker også mulig partner(e)

Spinsurfer

New Member
Noe sånt, bare at det selges i detalj direkte til sluttbruker. Nå kjøpes det større partier som lagres og sendes fra Norge, Sverige etc. Kineserne sender en pakke mye billigere fra Kina med Posten enn jeg fra Bergen til f. eks. Lillehammer. Lagerleie, butikkutsalg, pakking etc. fordyrer produktene. Leveringstid kan matches, men forbrukerrettighetene blir noe svekket, da dette ikke er en norsk netthandel. Pris vil kompensere for det. At engelsk blir språket, tror jeg ikke er et stort hinder for de fleste og da er Norge ikke det eneste markedet. Momsfritt om man satser på produkter under 350,- Jeg bare kaster ut ideen, så får jeg gjerne noen synspunkt.

Spinsurfer

New Member
Dropshopping vil vel alltid føre til avgiftsproblemer. Tenkte mer på en ren annonseplattform for utenlandske tilbydere, der tilbyder gjør avtale med kunde og utfører hele salget. Men her er det flere modeller som ligger tett opp til hverandre, som kan diskuteres. Dhgate kjenner jeg ikke til, så kanskje ideen ikke er så unik som jeg trodde.

Topp