Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kjøpe backlinks?

Tony J

Alle skal få
Jeg tror, uten at jeg vet for sikkert, at Google premierer sider hvor besøkende bruker litt tid på nettstedet og er innom flere sider som igjen tyder på at innholdet er interessant. Dersom folk bare drar innom og forlater umiddelbart kan dette tyde på det motsatte. Dette igjen kan bli brukt til å vurdere om innholdet er bra eller ei?

Å bli straffet av Google i forhold til plassering på søk er en ting, men kjøper man for mye slemme linker så kan vel også dette gjøre noe med Adsense?

Legg merke til at jeg TROR :)

Tony
 

hvaer

Medlem
Nei, siden din blir ikke straffet for å ha kjøpe-linker pekende inn til seg.

Vel, Matt Cutts sier noe annet. I denne linken, så er det en avskrift av hva som Matt & Danny diskuterte på SMX tidligere denne uken. Under er kopien av det mest essensielle for dette temaet.

Danny: So negative SEO works now [You can hit competitors]?

Matt: We’ve been taking stronger actions. Our guidelines used to be that it’s almost impossible to hurt someone else. We are seeing more examples of that. We try very hard to stop that. We built in a lot of protections against hurting competitors. Some people want to be able to disavow links. Even though we don’t think you should need it, there are enough requests that we’re trying to get it in, maybe in a few months.

A lot of people waste their money on buying links, and it hurts the name of the whole industry. Now we’ve gone farther and try to get those links to actually hurt you.


Som man ser her, så er det per i dag mulig med negativ SEO etter Penguin. Men man ser også at Google jobber med å implementere muligheten for å sperre linker ute, sannsynligvis som ett eget element i webmaster tools.

Så joda, det er slutt på at negative linker kun har null verdi.
 

hvaer

Medlem
Jeg tror, uten at jeg vet for sikkert, at Google premierer sider hvor besøkende bruker litt tid på nettstedet og er innom flere sider som igjen tyder på at innholdet er interessant. Dersom folk bare drar innom og forlater umiddelbart kan dette tyde på det motsatte. Dette igjen kan bli brukt til å vurdere om innholdet er bra eller ei?

Dette ble delvis tilbakevist av Matt Cutts tidligere denne uken, se på linken jeg la ved i forrige innlegg. Men jeg er ikke 100% sikker jeg heller...
 

Snavla

New Member
Vel, Matt Cutts sier noe annet. I denne linken, så er det en avskrift av hva som Matt & Danny diskuterte på SMX tidligere denne uken. Under er kopien av det mest essensielle for dette temaet.

Danny: So negative SEO works now [You can hit competitors]?

Matt: We’ve been taking stronger actions. Our guidelines used to be that it’s almost impossible to hurt someone else. We are seeing more examples of that. We try very hard to stop that. We built in a lot of protections against hurting competitors. Some people want to be able to disavow links. Even though we don’t think you should need it, there are enough requests that we’re trying to get it in, maybe in a few months.

A lot of people waste their money on buying links, and it hurts the name of the whole industry. Now we’ve gone farther and try to get those links to actually hurt you.


Som man ser her, så er det per i dag mulig med negativ SEO etter Penguin. Men man ser også at Google jobber med å implementere muligheten for å sperre linker ute, sannsynligvis som ett eget element i webmaster tools.

Så joda, det er slutt på at negative linker kun har null verdi.

Dette er åpenbart bare retorikk for å skremme folk fra å kjøpe linker. Og kanskje også retorikk for å få folk til å kaste bort tid på å kjøpe linker for å ødelegger for konkurrenter.

At det faktisk gjør reell skade har jeg ingen tro på.
 

Tonny Kluften

Administrator
Vel, det som er helt sikkert er at jeg tok over ei nettside som hadde 80-100 spamlinker fra kommentarfelt på forskj. engelskspåklige blogger. Nettsida var stuck laaaangt nede i SERP.

Jeg spurte Google om de kunne se bort fra de linkene (jeg kunne ikke fjerne dem selv) og fjerne evt. straff.

Svar fra Google:

"Manuell nettsøppelstatus er tilbakekalt. Vårt nettsøppelteam har tidligere tatt hånd om ditt nettsted manuelt, fordi vi mente at nettstedet brøt med våre retningslinjer for kvalitet. Etter å ha gjennomgått din forespørsel om ny vurdering, har vi tilbakekalt denne manuelle avgjørelsen."

Bortsett fra de spamlinkene var det ikke noe på nettsida som gikk mot Googles guidelines og det er heller ikke forandret noe på innholdet på selve nettstedet. Logisk sett betyr det da at man kan bygge mange spamlinker i blogkommentarfelter og bli straffet.
 

zapotek

Medlem
Jeg tror at nye sider kan skades med ørtenogørti spamlenker. Sterke autoritetssider derimot, med gode naturlig innlenker i øst og vest, tror jeg er rimelig immune.
 

kongen

kongemedlem
Det skal mye til for å få en manuell straff.

Enten så måtte siden være en aff.horeblogg som lå på førstesiden i SERP på et konkurranseutsatt keyword og som ikke hadde noe på førstesiden å gjøre.

Eller så lå den over en konkurrent som bare gjør "white hat" og du ble sladret på. Da ble den mest sannsynlig sladret på fra et av de store SEO-byråene som ikke kan gjøre annet en "white hat" for sine klienter.

Straff pga linker skjer ikke algoritmisk.
 
Topp