Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøp av domene

let100

Medlem
Jeg skal kjøpe ett domene eller to, har ikke bestemt meg helt enda. Jeg vil ikke røpe domenet, i og med at da vil noen av dere ta det før meg :p. Men dere kan få vite det når jeg har registrert domenet. Vil det være lurt for meg å registrere både .com og .net med den samme nettadressen?



For eksempel at siden min hadde ligget på .com, mens jeg hadde brukt .net til å videreføre trafikk til siden min. Er dette en god idè?

Det er også mulig at jeg skal selge domenet/domenene, og da lurer jeg på hvilken side som er best å bruke? Hvilken side blir billigst for meg å handle fra hvis jeg skal selge domenene med en gang?

Jeg trenger et webhotell, men er usikker på hvor stor plass jeg trenger. Jeg skal laste opp Wordpress på siden min forresten hvis det hjelper dere.

Det bør også være lite styr for å flytte domenet over til en annen person.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Da kan du jo velge selv hvor du ønsker å kjøpe det. Jeg selv bruker Domeneshop til det meste av domener og er kjempe fornøyd med de. Har også vært innom Godaddy og Namecheap, men liker altså Domeneshop best av disse tre.
 

let100

Medlem
Da kan du jo velge selv hvor du ønsker å kjøpe det. Jeg selv bruker Domeneshop til det meste av domener og er kjempe fornøyd med de. Har også vært innom Godaddy og Namecheap, men liker altså Domeneshop best av disse tre.

Namecheap fristet meg egentlig ikke. GoDaddy og Domeshop har jeg tenkt på.

Kan det være lurt for meg å kjøpe domenet hos Domenshop også ha webhotellet hos en utenlandsk side som for eksempel GoDaddy?
 

clinton4

Medlem
Hvis målgruppen til dine besøkende er norske, så ville jeg heller ha gått for et webhotell hos domeneshop. Dette fordi domeneshop har servere i norge, noe som vil gi siden din en bedre responstid for norske besøkende. Det er jo også litt greiere å forholde seg til en leverandør enn to. Pluss at du får kundeservice på norsk.
 

let100

Medlem
Hvis målgruppen til dine besøkende er norske, så ville jeg heller ha gått for et webhotell hos domeneshop. Dette fordi domeneshop har servere i norge, noe som vil gi siden din en bedre responstid for norske besøkende. Det er jo også litt greiere å forholde seg til en leverandør enn to. Pluss at du får kundeservice på norsk.

Jeg tror jeg går for Domeneshop, men ett siste spørsmål: Hvor stor lagringskapasitet vil jeg trenge? Siden skal ha Wordpress.

Jeg kan velge mellom 100 mb, 500 mb , 2gb og 10 gb.
 

let100

Medlem
Med mindre du skal ha masse bilder, filmer osv, vil det nok holde med 100 mb...

Skal ha litt bilder, men ikke så mange. Det er vel ikke noe problem å oppgradere serveren senere om jeg skulle trenge det?

Ryktepoeng gitt til Clinton4 og KristianM takk for hjelpa!
 

Ståle

Medlem
Nei, det er ikke noe problem å oppgradere. Dette kan du selv gjøre i kontrollpanelet, og det skjer automatisk. :)
 
Topp