Kjøpe trafikk til nettsted?

En tråd i 'Generell markedsføring' startet av Martin Ravndal, 24 Apr 2018.

1. Martin Ravndal

Martin Ravndal Medlem

God dag grundere! :)

Ser på Fiverr at en del selger organisk trafikk til nettsteder, noen som har erfaring rundt det?

Kunne tenke meg å bygge opp besøksstatistikken til flere av mine nettsteder, og betale en liten sum for å få 300 besøkende mer hver dag hadde vært glimrende for salg av annonseplasser, SEO etc.

De skriver at dette er norsk trafikk, og vil stå i Google Analytics at besøkende er norske!

Fordeler? Ulemper?
    Vil dette beregnes som falsk trafikk?

2. Selvfiks

Selvfiks Medlem

En av ulempene jeg tenker er at det kan være bots som benyttes til å generere trafikk.

Falsk trafikk er ikke bra for noen.

Martin Ravndal liker dette.
  3. Marius_J

Marius_J Medlem

Er nok boter som lager trafikken dessverre. Brent meg på det der et par gangen før.

4. KIA Medlem

Det er sikkert falsk trafikk som blir laget av boter.

5. KIA Medlem

Dessverre blir dette ofte brukt for å vise falske besøkstatistuker til de intetanende kjøperne på annonseplasser.

6. pleb

pleb Medlem

Tror nok det er mange luringer på Flippa som inkluderer denne type "besøk" i statistikken sin, ja.

rune69 og Martin Ravndal liker dette.
  7. IKKE-PEILLING

IKKE-PEILLING Medlem

Givetvis är det falsk trafik. Det borde räknas som bedrägeri om man säljer annonsplats utifrån den trafiken. Jag pratade med en aktör inom kategorin jag verkar mot. Vi pratade om annonsering, hon/han sade att de litade inte ett dugg på siffror som företagen presenterade. Då kom jag på, man borde enbart sälja annonsplats där kunden betalar för riktig trafik i efterhand Likt google kan man säga, man betalar bara för klick. Då kan de spåra så att inte trafiken är falsk, ganska lätt att genomskåda.

8. tomro

tomro Member

Hva tror du egentlig selv? Håper at noen som vurderer å kjøpe annonseplass hos deg googler navnet ditt litt først og kommer til denne tråden.

IKKE-PEILLING liker dette.
  9. IKKE-PEILLING

IKKE-PEILLING Medlem

Enig. Varför ska alla fuska för? Kortsiktigt kan det funka men jag tror säkert Google är tillräckligt smart att känna av konstig trafik till en sida, så jag ser inte att SEO ska vara positivt för detta. Det finns bara en väg att gå och det är att skapa en bra sida som folk vill besöka, trivs de på sidan så kommer google att ranka dig högt. Därefter kan man tjäna pengar på sin sida när det kommer en massa kvalitetsbesökare.

Selvfiks liker dette.

Del denne siden