Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøper Linker

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Sikkert ett dumt spørsmål, men dette er fordi du vil øke PR, eller fordi du vil ha trafikk? Spør vel igrunn fordi det er greit med tanke på om linkene må være spesielt godt synlig.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
De kan jo ikke være gjemt heller om man ønsker å øke PR! Da bør de stå mest mulig naturlig plassert, helst in-text.

Joda, klart det. Tenkte igrunn mest på plassering av linken. - Om det spiller noen rolle om man må scrolle nedover på nettstedet linken befinner seg på før den kommer til syne, eller om den bør holde seg i syne på på toppen liksom.
 

basicus

SEO Eggspert
Siden han snakker om at han vil ranke bedre i søkemotorene, så er jo formålet med det hele klart og tydelig. Jeg sier ikke at han ikke skal kjøpe linker, jeg sier bare at Google slår knallhardt ned å akkurat det han gjør her - altså å gå offentlig ut og fortelle at han vil kjøpe lenker.

Jeg har ikke selv direkte erfaring med store G's straff basert på tråder som dette i forum, men jeg har en god bekjent som har opplevd nøyaktig hva som skjer når Google plukker opp hva som er i gjære.
 

onlyme

New Member
Jeg tror ikke at google straffer. Det er vel heller sånn at google ikke tar hensyn hvis linkene ikke har relevans til siden, og det er helt opplagt at dette er hardlinks uten annen nytteverdi enn å bedre rangering:) Det er reell popularitet som gir utslag
 
Mattis: Helst kun en link per IP adresse. Send meg et tilbud hvis du har linkspace!

onlynme: google har straffet mange for betalte linker og vil fortsette å gjøre det i framtiden.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Googles nye taktikk er å registrere seg på populære diskusjonsfora (som for eksempel Webforumet.no) med et fantasifullt nick (som for eksempel JohnnyBlaze) for å finne ut hvem som selger lenker.
 
Kan du vise meg noe argumentasjon for dette eller fyrer du kun løs med svada? Skjønner ikke helt vitsen med å ødelegge tråden min og samtidig fjerne eventuelle selgere av links.
 
Topp