Kjør programmer rett i browseren

Nutz

Med lem
God tanke, men vet ikke helt verdien av dette. -Altså kaste seg på nett for å benytte "freeware".
Ok, dette med gamle nettlesere, vil de vise samme resultat som det operativsystemet det var og som oftest er på? Vil anta at IE 5.5 spytter ut et annet resultat på W7 enn den gjorde Win95 eller IE6 på XP da disse bruker mye fra det OS det ligger på.

tyr897

Medlem
Verdien blir jo tilgang til applikasjoner du kanskje ellers rett og slett ikke ville hatt tilgang til når du er utenfor ditt vante datamiljø. På sikt kan det jo også kanskje utvikle seg til å bli et alternativ til Citrix o.l.

For min del er det browser-biten som er interessant. IE 5.5 håper jeg de fleste har gitt opp, den markedsandelen begynner å bli forsvinnende liten.

For IE6+ sin del er jo dette en online-basert virtualiseringsteknologi, og i prinsippet er det ihvertfall meningen at resultatet skal bli likt som eksempelvis IE6 på XP eller 2000. Jeg vet dog ikke særlig mye om teknologien spoon.net benytter, men den har foreløpig ikke gitt noen andre resultater enn en virtuell XP maskin eller ymse screencap-sider.

TorsteinO

Art Director & grunder
hvis de får den til å funke på mac også, så er det gull, er irriterende å måtte ha en VPC/parallells-windows-installasjon liggende (hater å forpeste macen min med windows) bare for å kunne teste websider i IE. Det funker jo til en viss grad med diverse screenshot-sider, men det har jo sine begrensinger og er litt tungvint når det er mange undersider man må teste

Nutz

Med lem
En liten tanke ang. dette programmet..
Testet det når trådstarter delte linken.
Gikk igjennom prosesslista på PC'n i går, der var jaggu noen instanser av "Spoon-hypp" lastet og brukte både minne og prosessor uten at jeg kjørte det programmet bevisst.
Vet ikke om det ble lastet kun med nettleser som et tillegg, eller om det hektet seg opp i oppstart. Avinstallert og borte er det nå..
Så har du treg maskin fra før av, så hjelper nok ikke dette noe særlig heller.

Mulig det bare er meg, men hater programmer som laster inn før buker har tenkt til å kjøre det.

Topp