Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout Wordpress plugins?

Dseller

Medlem
Testa på ipad nå, på det relativt trege nettet hjemme, og det var ikke mange sekundene det tok, kanskje tre?

Tror du bør sjekke pc'n din dseller...

Med i7 prosessor, 32gb ram, SSD som er 10% full og nettverk på ca 50/30 så skal nok ikke det være noe problem. (google chrome)

Prøvde nå med en hp laptop på et helt annet nettverk 20/20 (google chrome) der tok det enda lenger tid før klarna dukket opp..

Etter jeg sletta cahcen tok det ca 1-2 sek..

Du burde prøve å slette cachen på siden.. Er sikkert ikke bare jeg som har problemer med lang ventetid.
 

Beergear.no

Medlem
Cache

Der var det ikke en eneste fil :)

Men bruker:

NGINX Manager
Delete Expired Transients
Optimize Database

Kjørte alle sammen tidligere i dag
Så det er kanskje grunnen....
 

rattata

Medlem
Ikke meningen å være frekk og ubehøvlet eller noe, men er egentlig WordPress en god nettbutikkløsning? Har sett flere oppslag i det siste om ondsinnede server-angrep spesiellt rettet mot WordPress. Bare lurer om det er noen som bruker det i Norge som har vært utsatt for dette, eller om det bare er blåst opp. Her er en av mange artikler om emnet i det siste fra NakedSecurity:
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Med i7 prosessor, 32gb ram, SSD som er 10% full og nettverk på ca 50/30 så skal nok ikke det være noe problem. (google chrome)

Prøvde nå med en hp laptop på et helt annet nettverk 20/20 (google chrome) der tok det enda lenger tid før klarna dukket opp..

Etter jeg sletta cahcen tok det ca 1-2 sek..

Du burde prøve å slette cachen på siden.. Er sikkert ikke bare jeg som har problemer med lang ventetid.

Hehe, da er det jo cachen på maskinen DIN/DINE som var problemet, og å slette cachen på serveren er totalt unødvendig siden den allerede er "frikjent", for det er den du fikk servert også når det gikk på 1-2 sekunder (og den alle andre her har fått hele tiden også).

Legg også merke til at *alle* andre her inne enn deg som tester det har fått opp klarnadingsen helt kjapt og greit, uten noe problem eller tregheter. Nå testa jeg kjapt her på imacen, og da gikk det også kjapt og greit, bare noen få sekunder nå også.

Videre - når jeg allerede har testa på en mye svakere maskin (ipaden) og det allikevel går kjapt, så vil det si at det ikke har noe å si hvor fin hardware man har. Da er det etter all sannsynlighet noe hos deg lokalt som er problemet, mest sannsynlig med browseren du bruker, og vanligvis enten plugins eller som i ditt tilfelle - cachen. En kjapp test for å utelukke sånne problemer er bare å teste i en browser man skjelden bruker, gjerne en der man ikke har noen plugins installert.

Så løsningen var som jeg sa til å begynne med, at du burde sjekke maskinen din ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ikke meningen å være frekk og ubehøvlet eller noe, men er egentlig WordPress en god nettbutikkløsning? Har sett flere oppslag i det siste om ondsinnede server-angrep spesiellt rettet mot WordPress. Bare lurer om det er noen som bruker det i Norge som har vært utsatt for dette, eller om det bare er blåst opp. Her er en av mange artikler om emnet i det siste fra NakedSecurity:

Det er masse angrep, hele tiden, men jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer med at noen server faktisk har blitt hacka.

Wordpress i seg selv er i bunn og grunn en helt grei butikkløsning. Det finnes helt klart bedre og mer spesialiserte løsninger, men det at det er mye angrep mot WP-sider for tiden har ingenting å si for om WP er en god eller dårlig løsning. Ta f.ex. magento, som er en av de mest populære og bedre spesialiserte nettbutikkløsningene. Hvis det plutselig begynner å komme masse bruteforceangrep mot magentodrevne butikker, betyr det da at løsningen plutselig er noe mindre god enn før?

Selvsagt må man holde den oppdatert, men det må man med alle.
 
Topp