Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna/Paypal - regnskapsføre salg fra nettbutikk

Britta

stoffdronning
Hei,

siden tydeligvis hverken Klarnakundeservice eller min regnskapsfører er særlig trygg på den, her er det sikkert noen som vet :)

Har gått fra egne faktura (overføring og Paypal; hver faktura ble regnskapsført) til Mystore med Paypal og Klarna Checkout.

1. Nå er det bare et bilag fra Klarna som skal regnskapsføres hver måned med alle salg? Riktig? Og hvis ja, hvilken? Hvor finner jeg den, i Mystore eller klarna Online?

2. Nå skriver jeg jo ikke faktura selv, så salg via Paypal, hvordan regnskapsføres de nå? For i rapportene der er det jo ikke utvist moms? Ei heller har jeg noen fortløpende fakturanummer fra MyStore - for der brukes ordrenummer som fakturanummer og den skiller ikke mellom betalingsmåten.

Med tanke på at MyStore har så mange kunder synes jeg det var litt svak at jeg ikke kan få ordentlig svar på hvilke rapporter som oppfyller regnskapskravene og hva meg må skrive ut. :-( For oss er det jo en stor overgang å slutte å regnskapsføre flere hundre faktura hver måned, samtidig som Klarna og Paypal-rapportene må utvise moms og være det som trengs.

Ha en fin dag, Britta
 

KlarnaNO

New Member
Hei, Britta!

Håper alt er bra med deg.

Jeg hjelper deg gjerne med en forklaring på hvordan du kan regnskapsføre dine salg gjennom Klarna Checkout.
Det er helt riktig at du bare behøver et enkelt bilag fra Klarna; våre utbetalingsunderlag. Utbetalingsunderlagene legges opp i Klarna Online hver uke, og gir deg oversikt over dine utbetalinger fra Klarna, inkludert detaljer om hvilke fakturaer du har fått betalt for. Du finner dette bilaget i Klarna Online, under "Rapporter" og "Utbetalingsunderlag" i hovedmenyen på venstre side.

Regnskapsføring for salg via Paypal har vi dessverre ikke så mye kjennskap til, men jeg er sikker på at Paypal kan bistå med mer informasjon angående dette.

Om du har flere spørsmål rundt bilagene våre er du alltid velkommen til å kontakte butikksupport på telefonnummer 21 04 96 00, eller via merchant@klarna.no.

Ønsker deg en riktig fin torsdag videre!

Mvh. Kaja
 
Topp