Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna vs Sveawebpay

LekeFly

Medlem
Fått tilbud på 3000,- i etablering av Klarna nå.. Men koster jo fortsatt 299 i mnd.. Noen som har fått det billigere? Og når fikk du tilbud på 1000 lappen forresten?:)
 

Fredda

New Member
Jag arbetar som Key Account Manager på Klarna och har ni några frågor angående oss ska jag pröva att besvara dessa bäst möjligt!
Just i denna tråd kommer det vara svårt att hålla en opartisk disskution men jag ska göra mitt bästa.

/Fredrik
 

Ubrukelig

Medlem
Fått tilbud fra klarna nå


Klarna Faktura: 18,60 kr i fakturaavgift per faktura og 2,25 % av kjøpesummen.
Klarna Konto: 0 % av kjøpesummen.
Månedsavgift: 299 kr per måned.
og 1500 i startavgift. Virker greit nok.. Tror nok jeg går for det.
 
Mine erfaringer

Jeg driver et NUF, og bruker klarna. Det virket veldig seriøst helt til det var snakk om oppgjør. I kontrakten står det spesifikt at det er x onsdager etter forfall på faktura.

Når jeg derimot forhører meg med klarna, da pengene ikke kommer, får jeg beskjed om at det er egne regler for NUF som de på svensk "berättade om på telefon". Bare tull.

Venter et par uker til og tar kontakt på ny. Da får jeg til svar at pengene blir utbetalt onsdag om 11 dager, mailen var besvart 18. november i år. For enhver som kan matematikk er 18+11 = 29. Pengene kom ikke, så jeg sendte på nytt en mail, og da fikk jeg til svar om at pengene ville komme neste onsdag igjen.

Bare bortforklaringer, og i hver mail bruker de setningen "Jag ber som hemskt mycket om ursäkt för denna missförståelse"

Det stopper seg vel selv hvor mange ganger man kan misforstå? For ordens skyld var hovedforfall på den nevnte fakturaen 25. 10, så det vil si at Klarna har 6 ukers oppgjørstid for NUF firmaer, noe de ikke på noen måte informerer om. De bare påstår å ha sagt det.

Min anbefaling hvis du har NUF? Styr unna!
 

namaste

Medlem
Jeg driver et NUF, og bruker klarna. Det virket veldig seriøst helt til det var snakk om oppgjør. I kontrakten står det spesifikt at det er x onsdager etter forfall på faktura.

Når jeg derimot forhører meg med klarna, da pengene ikke kommer, får jeg beskjed om at det er egne regler for NUF som de på svensk "berättade om på telefon". Bare tull.

Venter et par uker til og tar kontakt på ny. Da får jeg til svar at pengene blir utbetalt onsdag om 11 dager, mailen var besvart 18. november i år. For enhver som kan matematikk er 18+11 = 29. Pengene kom ikke, så jeg sendte på nytt en mail, og da fikk jeg til svar om at pengene ville komme neste onsdag igjen.

Bare bortforklaringer, og i hver mail bruker de setningen "Jag ber som hemskt mycket om ursäkt för denna missförståelse"

Det stopper seg vel selv hvor mange ganger man kan misforstå? For ordens skyld var hovedforfall på den nevnte fakturaen 25. 10, så det vil si at Klarna har 6 ukers oppgjørstid for NUF firmaer, noe de ikke på noen måte informerer om. De bare påstår å ha sagt det.

Min anbefaling hvis du har NUF? Styr unna!

Hva bruker du i stedet?
 
Sist redigert:

Coulix

Medlem
Tar klarna seg også av inkassovarsel til dem som ikke betaler? Eller strekker tjenesten seg bare til utsendelse av faktura?
 

namaste

Medlem
Tar klarna seg også av inkassovarsel til dem som ikke betaler? Eller strekker tjenesten seg bare til utsendelse av faktura?

Det ene produktet de tilbyr, tar de all risiko for salget, og du får oppgjøret minus provisjon og transaksjonsgebyr inn på konto.
 

n0stra

Medlem
Vi har brukt klarna i snart 1 år og er kjempefornøyde. Fra aktivisering av en faktura (når vi har sendt vare og aktivisert i systemet deres) så tar det ca 2-3 uker før pengene er på konto. Og det har stemt hver gang og jeg kan se hvor mye som ligger på "vent" til enhver tid.

Vi har tjeneste hvor de tar en prosent og en fast sats for hvert salg. De tar da helt og holdent ansvar for alt. Aldri vært noe problem. I 3 tilfeller hvor kunder har rota fælt (dro på ferie og dret i å hente pakke osv) har vi etter å ha konstatert at kunden ville lage alt for mye bråk til at det rett og slett var verdt å stå på sitt (vi kunne krevd kostnadene for frakt dekt iallefall) så valgte vi å si til Klarna at vi bare ønsket å kreditere hele saken. De hadde da brukt tid og penger på purringer og inkasso men valgte da å slette det hele og det kostet oss faktisk ingenting. Dette ble jeg veldig imponert over iallefall.

De har også kommunikasjon med oss pr mail og telefon hver gang det evt dukker opp problemer med kunde slik at vi har mulighet til å se nærmere på saken.
 
Topp