Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kloning av WP-installasjon

kongen

kongemedlem
Hva hvis man skal klone en blogg i en wpmu-installasjon til en ny blogg under samme wpmu-installasjon?
 

Tonny Kluften

Administrator
tar det der med seg alt av innstillinger osv også, tonny?

Nei, det gjør ikke det så en ren kloning blir det jo ikke.

Eneste måten å klone på ordentlig på er å kopiere både wp-content og databasen. Da må man redigere urler i databasen. En enkel jobb faktisk bare man kan det. Og hvis man har phpmyadmin på begge servere er det også ganske enkelt for folk som ikke vil skrive kommandolinjer.
 

picxx

Well-Known Member
Det finnes innstikk som baade kopierer filer og database.
Du maa uansett forandre innstillinger i filer/database om du skal ha dette paa et nytt domene.
 

n0stra

Medlem
Det jeg ønsker er å enkelt kunne klone/kopiere wp installasjonen med det jeg har lagt til av grafiske endringer, innstillinger, artikler, plugins, grafikk, bilder, osv osv. Alle blir liggende på samme server men forskjellige underdomener.

Blir bare litt kjedelig å hele tiden måtte gjøre enkle småjobber som bare krever tid og i lengden er meget kjedelige.
 

Msites Ltd

Livsnyter
For det første fungerer ikke alle oppdateringsfunksjoner fra dashboardet, for det andre så har plutselig min konto på managewp blitt "rensket" - alle mine nettsteder jeg har lagt til var plutselig vekk.....
Det er derfor ikke helt stabilt enda!
 

Bjørnar

Gründer
jeg tror nok at jeg ville gått for self-hosted versjon i dette tilfelle, da har man i alle fall litt mer kontroll. men så lenge plugin er i beta er jeg skeptisk.
 
Topp