Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Koble sammen 2 servere til 1

kongen

kongemedlem
La oss si jeg har 2 servere. I stedet for at én server er dedikert til databaser, og den andre er dedikert til script og filer, så vil jeg koble de sammen slik at serverkraften av begge brukes der det er behov. Hvordan kan dette gjøres? Kan OpenVZ brukes til dette?
 

hungpham

Medlem
Det er ikke avhengig av OpenVZ, Xen eller KVM. Dette er hva du skal gjøre:
1. Bør bruke en gigabits privat switch for bedre forestilling. Også privat IP adresser med uavhengige nettverkskorter. Dette er ikke kravet, men jeg anbefaler.
2. Konfigur database server for å tillate eksterne tilkoblingen fra IP adressen av script serveren.
3. Konfigur scripten din med IP adressen av database serveren. For eksempel sql_server = "192.168.0.10"

Hvilken database bruker du?
 

kongen

kongemedlem
Hvilken database bruker du?

Jeg bruker mysql nå, men ønsker en kombinasjon av mongodb og redis.

Jeg vil ha et sånn system hvor jeg bare kan koble på nye maskiner etter behov, må man ikke ha sånn Hypervisor da? Hva hvis man skal ha sånn nas/san? Hvordan kobler man til det?
 

thomasstr

Medlem
Med de forskjellige teknologiene kan du vel kun skalere ut til så mange kjerner prosessoren har, så må du legge på en ny dedikert server med hypervisore, og da vil du ikke få det du ønsker.
Du kan selvfølgelig kjøpe deg en svært kraftig server med 20 kjerner, som du skalerer ut etter hvert. Men da må man også ha en god del RAM.
En annen vei å gå er muligens et cluster? MySQL-cluster, MongoDB-cluster og Redis Cluster.

Det er i hvertfall måten jeg ville skalert det på. Og så ville jeg holdt clusterene separat.

Du kan jo lese og teste ut for redis f.eks.
http://redis.io/topics/cluster-tutorial
 

hungpham

Medlem
Jeg vil ha et sånn system hvor jeg bare kan koble på nye maskiner etter behov, må man ikke ha sånn Hypervisor da? Hva hvis man skal ha sånn nas/san? Hvordan kobler man til det?

Det er avhengig av din app. Kan det bruke all serverene i en app, slike cloud? Da bruker du hypervisor. Eller bruker hver server for en del av appen? En server for database, en server for bilder... Hvis du bruker nas/san, må du koble privat switch, på 1gbps i det minste. Jeg har webhotell systemer med sentralisert MySQL server, hver av disse kan brukes for 2-3 web server, og jeg bruker ikke hypervisor. Men kan det være forskjelige enn systemet ditt.
 

kongen

kongemedlem
Er OpenStack noe som kan brukes til dette?

Hva er best av Amazon AWS, Microsoft Azure og Google Cloud? Er det hipp som happ hva man bruker? Må man installere brannmur på disse eller tar de av seg sikkerheten?
 

thomasstr

Medlem
Du kan bruke Openstack som @hungpham sier. Men skal du kjøpe inn hardware og få dette til å fungere nogen lunde, så blir du nødt til å bruke mye tid på det, og for ikke å snakke, mye penger.

Da er det bedre å bruke VPS'er basert på hvor i verden du skal servere innholdet ditt.
 
Topp