Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konto deaktivert

let100

Medlem
Hei. Jeg fikk denne mailen her en dag fra Adsense:

Hei,

Da vi nylig gjennomgikk opplysningene våre, fant vi ut at AdSense-kontoen
din utgjør en betydelig risiko for AdWords-annonsørene våre. Vi har
bestemt oss for å deaktivere kontoen din fordi det å beholde kontoen i
utgivernettverket kan skade annonsørene våre økonomisk i fremtiden.

Vi ber om forståelse for at vi anser dette som et nødvendig tiltak for å
beskytte interessene til både annonsørene våre og andre AdSense-utgivere.
Vi er klar over at dette kan forårsake problemer for deg, så vi vil på
forhånd takke deg for din forståelse og samarbeidsvilje.

Ikke svar på denne e-postmeldingen hvis du har flere spørsmål om kontoen
eller det vi har gjort. Du finner mer informasjon ved å gå til
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

Med vennlig hilsen,


Google AdSense-teamet
Først vil jeg understreke at jeg aldri har klikket på mine egne anonnser. Dette vet jeg at ikke er lov, og har derfor ikke gjort det. Jeg har heller ikke bedt andre folk klikke på mine anonnser, da det heller ikke er lov.

Det var svært lite informasjon i denne mailen, men jeg fant litt mer informasjon på Adsense sin hjemmeside.

Jeg har tenkt å klage på at kontoen min ble deaktivert. Det er ikke pengene jeg tenker på når jeg klager, fordi jeg hadde opptjent svært lite.Pengene jeg hadde opptjent var ikke nok til utbetaling en gang.
Jeg tenker mer på at hvis jeg først blir utestengt fra Adsense, så kan jeg aldri komme tilbake. En gang utestengt=alltid utestengt.
Hva bør jeg egentlig ta med i klagen jeg sender til Adsense?

Og vær så snill, ikke kom med utspill om at Google aldri tar feil, og at jeg har klikket på mine egne annonser osv. Hvis jeg hadde gjort det, ville jeg neppe laget en tråd om det her.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Kan du legge ut link til siden din slik at vi får se på om det har noe med oppsettet å gjøre.

Å bli utestengt fra Google betyr ikke alltid utestengt. Men det er tydelig at de mener noe er galt. Dette kan også være måten du driver trafikk til siden din.
 

kongen

kongemedlem
Grunnen til at din konto har blitt sperret er mest sannsynlig pga presentasjonen av Sponsede lenker var altfor lik populære innlegg (ref: Googles cached pages).
 

let100

Medlem
Grunnen til at din konto har blitt sperret er mest sannsynlig pga presentasjonen av Sponsede lenker var altfor lik populære innlegg (ref: Googles cached pages).

Jeg brukte den standar Adsense koden. Jeg endret ikke på noen farger eller noe sånt.
 

Knut

Medlem
De pleier da sende ut ett par advarsler om det er noe de ikke liker. Ikke fått noen?
 

let100

Medlem
Adsense privacy policy – viktig | Webforumet.no Blogg

Google har hatt opp en stor reminder så og si hver gang du logger inn på adsensekontoen din om dette. I tillegg har de sendt en epost til alle publishere med info om dette.

Dette er noe jeg ikke har hatt, og har ikke en gang lagt merke til at dette var påkrevd, så dette er mest sannsynlig grunnen til at kontoen er deaktivert?

Uansett så skal jeg sende inn en klage nå. Er nesten ferdig å skrive, men lurer på hvor jeg finner utgiver-ID-nummeret mitt for Adsense?
 

kongen

kongemedlem
Jeg brukte den standar Adsense koden. Jeg endret ikke på noen farger eller noe sånt.

Selv om du har brukt standardkode fra Google, så er betingelsene for bruk at man ikke skal presentere annonsene på en måte som kan forvirre brukere til å tro at annonsene er en del av meny eller interne lenker.

Når man ser på Googles sine cached pages så kan det være at de mener annonsene har blitt presentert på en måte som kan få lesere til å misforstå annonsene til å være interne lenker på nettstedet, og da klikker på disse uten å vite at det er annonser. Dette vil i såfall være i strid med Google sine betingelser.
 

let100

Medlem
Selv om du har brukt standardkode fra Google, så er betingelsene for bruk at man ikke skal presentere annonsene på en måte som kan forvirre brukere til å tro at annonsene er en del av meny eller interne lenker.

Når man ser på Googles sine cached pages så kan det være at de mener annonsene har blitt presentert på en måte som kan få lesere til å misforstå annonsene til å være interne lenker på nettstedet, og da klikker på disse uten å vite at det er annonser. Dette vil i såfall være i strid med Google sine betingelser.

Jeg synes ikke annonsene lignet så mye på de andre linkene mine. Det stod jo også "Sponsende lenker"
 
Topp