Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kontrakt mellom 2 foretak

oddbjoro

Medlem
Jeg har kikka litt på nettet etter eksempel på kontrakter.
Finnes det noen eksempler på kontrakt mellom foretak til foretak?

De fleste jeg har funnet er dersom man tar seg jobb hos en arbeidsgiver, eller man selv skal ansette noen.
Eller kan man bare ta en av disse, og skrive om slik at den passer ditt bruk?
Er det noe krav til ting som MÅ være med i en slik kontrakt?
 

oddbjoro

Medlem
var mest det siste du sier, som jeg var litt usikker på.
Om det finnes regler for hva som må være må osv.

Har laget meg et utkast nå da, utifra en oppdragsavtale jeg fant på Bedin.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det finnes sikkert gode maler her og der, men mitt råd er - hvis kontrakten eller oppdraget eller avtalen betyr noe - å ta kontakt med noen med juridisk kompetanse til å gi deg råd. Jeg er så heldig å ha en god venn som gikk ut som best i klassen og som nå arbeider i et av norges ledende advokatfirmaer. Han pleier å hjelpe meg med småting nå og da. Det er uhyre nyttig og jeg har fått ekstremt mye ut av hans råd og vink.

Så den kostnaden, hvis du ikke har en venn du kan invitere på "kaffe" da selvsagt, ville jeg tatt hvis jeg var deg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ville blitt veldig overrasket hvis kontraktforslagene du finner hos Grafill ikke er utarbeidet i samråd med advokat eller liknende... men en advokatkompis er naturligvis alltid kjekt å ha! :)

Hehe, tror ikke du tok poenget, som var: hvis du setter deg ned med en advokat så kan dere legge inn punkter som er spesifikke for deg. F.eks vil en kontrakt fra et enkeltmannsforetak se HELT annerledes ut i form av erstatningsansvar sammenlignet med en kontrakt fra et AS. Jeg har for eksempel mye strengere krav til å fraskrive meg ethvert ansvar for absolutt alt enn det et større selskap ville hatt.

Bruker du en standard mal vil du miste den individuelle dimensjonen.
 
Topp