Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kopiering av innhold

pondus123

Medlem
Hei.

I løpet av det siste året er det flere som har kopiert innhold (ord for ord) fra mine nettsider. Teksten er 100% unik for mine nettsider (som regel affiliatesider innen finans), og er enten skrevet av meg eller andre skribenter jeg bruker. Vanligvis sender jeg en hyggelig e-post, og personen som har gjort det beklager og sletter det kopierte innholdet.

I det siste er det to personer/selskap som har skaper problemer, den ene svarer ikke på e-posten, mens den andre ikke vil slette teksten.

Hvordan bør en gå videre med dette? Er dette noe dere andre pleier å ta tak i om noen kopierer deres nettsider/tekster/artikler?

mvh.
 

kongen

kongemedlem
Ta kontakt med de aff.nettverkene tyvene bruker aff.linker fra, og si ifra at disse har stjålet din tekst.

Si at du legger ned mye arbeid for at gjeldende aff.nettverk skal få trafikk, og at det er vanskelig å holde motivasjon oppe til å skape trafikk til aff.nettverket når din provisjon deles med tyvene.
 

pondus123

Medlem
Er du sikker på att skribentene ikke selger samme innhold til flere aktører?
Dette er jeg rimelig sikker på. Og i de fleste tilfellene gjelder det tekst skrevet av meg.
Ta kontakt med de aff.nettverkene tyvene bruker aff.linker fra, og si ifra at disse har stjålet din tekst.

Si at du legger ned mye arbeid for at gjeldende aff.nettverk skal få trafikk, og at det er vanskelig å holde motivasjon oppe til å skape trafikk til aff.nettverket når din provisjon deles med tyvene.
Takk for tipset, god idé. Jeg snakker nesten daglig med noen nettverk, så rart jeg ikke har kommet på dette selv :) Har du gjort dette, og gjorde nettverkene noe med det?
 

hansson

Langveisfarende
Forliksrådet er en mulighet, det koster deg ca. 800 kroner. Det kan være verdt å få en dom på det selv om det ikke gir garantier for at de gjør noe med det. Det gir deg også muligheten til å skaffe deg dom på at den andre parten skylder deg en erstatningssum, som du så kan kjøre inkasso på med dommen som grunnlag. Hvis personen som står bak er en selvstendig næringsdrivende er vedkommende sårbar for en sak hos Namsmannen, og vil kanskje begynne å ta til fornuft. Hvis det er et aksjeselskap eller et utenlandsk foretak er situasjonen litt mer vrien å få gjort noe med.
 
Topp