Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Korrigering av beregnet skatt ved overgang til nytt regnskapsår

GubbenSupport

New Member
Jeg hadde en del ekstrarunder med fjorårets regnskap, som var det første vi førte selv, og fikk da med en "utsatt skattefordel" på grunn av underskudd de første driftsårene som heller ikke skatteetaten mente burde være der...(jfr https://www.webforumet.no/forum/threads/underskudd-i-fjor-hvordan-føre-i-år.28457/#post-218369)

Etter flere runder med skatteetaten kom jeg i mål, men utliknet skatt ble mindre enn hva jeg hadde ført som beregnet skatt. Spørsmålet er hvordan gjør jeg det nå for å komme igang korrekt på regnskapsåret 2016? (...og tenkte å komme ajour der før nyttår :) )

Skal jeg gå inn og gjøre om årsavslutningen og korrigere beregnet skatt til det som ble utliknet, eller er det en vanlig måte å postere dette på i det nye regnskapsåret? Det samme med utsatt skattefordel for den skal jo nå ned i null. Hva skal jeg evt føre dette mot?
 

Steve Cash

Medlem
Vanligvis korrigerer en mot skattekostaden påfølgende år, i dette tilfellet 2016 Å gjøre om et regnskap som er vedtatt, altså 2015, skal det mye til at en begynner med.
 
Topp