Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Kræsjkurs" i affiliate marketing (eller hva det heter) ...

Har en del domener jeg er nødt til å gjøre noe med, men da jeg er totalt blank innen "affiliate marketing" trenger jeg et "kræsjkurs" (eller andre gode kilder til kunnskap).

Forslag, anyone ..?

Mvh Dan
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tja, det blir jo litt lite konkret hva behovet ditt er. Dersom poenget er å tjene penger på innhold på domenene du "er nødt til å gjøre noe med", så ville jeg vel ha begynt å lage innhold til disse - uavhengig av affiliatemarkedsføring i starten.

Alternativet er å registrere seg hos diverse affiliatenettverk for å finne ut hva slags annonsører de har, og så produsere innhold ut fra det. Eller tenker du på noko heilt anna?
 

ronorio

Active Member
Det finnes dessverre ikke en “tjen penger raskt” løsning, som mange artikler på Internett hevder. Men om du er villig til å bruke litt tid på nettsiden din er mye mulig.

Affiliert marketing er en mye brukt metode, men krever ofte at du har noe innhold å vise til.

Enkelt forklart, anbefaler du produkter eller tjenester til leserne dine, og om dette fører til salg hos partneren din tjener du noen kroner på det.

Det kan være greit å planlegge litt, for det blir fort mange lenker å holde styr på. Jeg bruker ThirstyAffiliate, den har også en gratis variant som er fin til å begynne med når du er ny.

Det er også mulig å lage pene (cloaked) lenker manuelt via .htaccess om du ønsker det.

Det er litt info om affiliert marketing på https://wpologi.no, ellers finner du mye info på nettet/Google.

Mitt råd er å lage deg en plan, undersøk hva du ønsker å selge før du begynner og hvem som eventuelt er aktuelle partnere for deg og ditt innhold.
 
Sist redigert:
Topp