Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Krav til pris i "Jobbutlysning"-kategorien?

Dag Frogner

Supermedlem
Veldig, veldig ofte når folk vil ha gjort jobber her inne, er budsjettet meget lavt uten at det blir skrevet noe om pris i anbudet.

En av de siste jobbene nå var å friske opp en nettside og her var budsjettet 2-3000,-

Jeg vil tro at de aller, aller fleste som gir tilbud på oppsett av nettside gir en pris som er høyere enn dette og hadde man visst om denne grensen i utgangspunktet, hadde man ikke trengt å sende tilbud i det hele tatt.

Burde det være en regel som sier at man må oppgi budsjett på jobber når man poster her?

Jeg syntes ihvertfall det hadde vært en god idè.

Da slipper folk å sende inn tilbud som uansett ikke blir vurdert pga for høy pris, og de som skal ha utført jobben slipper å gå igjennom massevis av PM`er og mailer med tilbud som ikke er aktuelle.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er enig at det kunne vært praktisk å vite budsjettet slik at man slipper å kaset bort tida med å sende tilbud på prosjekter som betaler for lite.
Det er bare en stor hake ved det og en stor bakdel for kjøper. Å vise slik info rykker vekk hele forhandlingsgrunnlaget. Man vil jo ha ting billigst mulig og det får man ikke hvis man går ut med en pris.
Jeg selv f.eks. ville aldri oppgitt et budsjett, jeg ønsker å få anbud hvis jeg utlyser en jobb.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg skjønner poenget, men det kan jo godt hende at folk gir lavere pris enn det man setter som makspris?

Og om man får 10 tilbud på 3000,- (dersom det er maks), går det jo fint an å sende en mail til alle sammen hvor man f.eks opplyser at man har fått inn mange like tilbud og spør om vedkommende har litt å gå på vedr prisen.

Så jeg vil absolutt si at man kan forhandle selvom maksprisen er satt i utgangpspunktet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er vel to måter å vurdere tilbud på.

1. Hvem kan levere meg mest for en gitt sum

2. Hvem leverer meg det spesifiserte for en lavest mulig sum

Selvfølgelig er dette i grove trekk. Det kan være mange andre variabler som spiller inn. Som geografisk plassering, leveringshastighet, referanser, erfaring med lignende prosjekter etc.

Jeg tror nok at en kombinasjon av bedre spesifikasjoner og en budsjettramme vil gjøre at de som forespør får et bedre tilbud tilbake.
 

Bjørnar

Gründer
Et alternativ er å høyne 2k til for eksempel 5k, og lage en svada-kategori for det under, så kan de som vil henge med i svingene der.
 
Topp