Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kudos - hva er beste tidspunkt å poste nyheter?

semb

Medlem
Ser ut som det er en del her i forumet som bruker Kudos og andre lignende tjenester mye, og jeg lurte på om dere har noen tips angående tidspunktet noe blir postet på.

Målsetningen med å poste noe er vel å komme høyt opp med mange kudospoeng slik at man får mye trafikk. Så vidt jeg har skjønt er det en slags ferskhetsskala slik at det er de som har fått flest kudos i det siste som kommer øverst.

Da kommer spørsmålet: spiller det noen rolle når man poster saken sin? Jeg tanker både på effekt i forhold til denne ferskhetsskalaen (nullstilles den for eksempel ved midnatt?) og når folk faktisk gir flest kudos.

Er det best å poste på morgenen? I så fall ekstremt tidlig, eller når alle har kommet på jobb kl9? Eller er kvelden bedre pga mindre konkurranse til neste dag? Hva med å poste i helgen?

Noen som har noen erfaringer de ønsker å dele?
 

picxx

Well-Known Member
Personlig har jeg hatt gode resultater ved å poste i 0500-0600 tida.
Da vil artikkelen ligge som ny når folk våkner og også kommer seg på jobb.
Synes det er ganske stille på ettermiddagen, mens det tar seg opp igjen mot kvelden.
 

Keanu

Geek
Jeg har også best erfaringer med posting om morgenen (6-8) og om ettermiddagen før folk begynner kveldssurfinga (16-18).
I motsetning til Digg, så har ikke kudos en "ble populær"-funksjon, og på grunn av det er det ofte kritisk for nyheten at den stiger fort opp på førstesiden (får noen stemmer raskt). Etter det flyter den ofte på at den blir mye sett.

Kanskje vi kan lage en tråd her der vi requester kudos? Litt usikker på hvordan det fungerer for Kudos-TOS'en, men det er folk som strekker reglene langt lengre enn det på Kudos så. Jeg får ofte opp at jeg har gitt kudos til saker jeg aldri har sett før, trolig grunnet automatisk kudos-giving i lenker og js.
 

picxx

Well-Known Member
Kanskje vi kan lage en tråd her der vi requester kudos? Litt usikker på hvordan det fungerer for Kudos-TOS'en, men det er folk som strekker reglene langt lengre enn det på Kudos så. Jeg får ofte opp at jeg har gitt kudos til saker jeg aldri har sett før, trolig grunnet automatisk kudos-giving i lenker og js.

"Verdens lengste tråd"? :D

Det du sier om automatisk stemming har jeg også opplevd.
Det er jo greitt dette når jeg kommer via en lenke. Det ligger jo åpent på nett hvordan man skal generere en slik lenke, men de siste par dagene har jeg fått at jeg har stemt på saker jeg aldri har sett på når jeg kommer til kudos via type-in også. På tide at de utbedrer sikkerheten sin en smule snart? :D
 

semb

Medlem
Om vi ikke lager et scheme for å lure oss til toppen av kudos, kunne vi i hvert fall ha et sted der vi poster kudos-saker vi mener er relevante. Det er om det er et poeng å få kudos da. Om poenget er å få trafikk til den opprinnelige posten kunne man jo bare lagt lenken direkte her i forumet?
 

Adrian

New Member
Når vi er inne på slike digg sider;
Er det noen som vet om det finnes et program eller script som kan submitte saker til slike sider (og gi kudos til saken etterpå)?
Er utrolig tidkrevende å legge inn slike saker. Har lyst å submitte til alle de norske diggklonene som har litt trafikk.
Er det mulig å bruke Chameleon submitter til dette, med en customized database?
 

picxx

Well-Known Member
Og diggbart.com kanskje.

Har startet en ny slik diggklone på Digg Meg - Diggbare artikler som alle er velkommen til å submitte til.
Ikke allverden med trafikk enda (ca. 100 unike / dag) men det vil komme trafikk etterhvert via topbaren jeg har på andre sider.
Jeg har heller ikke markedsført denne siden i det hele tatt enda.
En link tilbake fra en blogg eller noe setter jeg pris på, men det er absolutt ikke noe krav.
:)
 

Gomlers

Member
Har i det siste skjønt at Kudos kanskje er en av de beste kildene til kjapp og gratis trafikk i Norge. Ser noen fra forumet her som faktisk ligger på Kudostoppen

- Bare for å slippe å bli utestengt med en gang - HVOR mye kan man faktisk reklamere for sine egne sider før man blir utestengt?

Er det mange av dere som gir kudos til websider dere faktisk synes er bra, og bruker endel tid
på det, eller er de fleste opptatt av bare å komme seg opp og frem med egne sider?
 

picxx

Well-Known Member
Har i det siste skjønt at Kudos kanskje er en av de beste kildene til kjapp og gratis trafikk i Norge. Ser noen fra forumet her som faktisk ligger på Kudostoppen

Jeg har vært endel på toppen på kudos og også hatt en topp plassering på msn ratings.
msn hadde desidert mye mere produktiv trafikk.

Du skal heller ikke undervurdere viral markedsføring ved hjelp av norske tubesider. Har hatt ganske god uttelling der også.

Nå skal det sies at jeg har promotert i norge siden sist lørdag (1 uke....hurra!) og ikke akkurat er noe ekspert på området, men det meste man gjør på engelske sider kan man også gjøre i norge, selv om det er visse ting som er utelukket.

Det er også mulig å bruke norske nettaviser aktivt i sin promotering....istedet for når man på engelske sider bruker artikkeldatabaser. ;)

Også.... "think out of the box"....en trenger ikke absolutt gjøre alt som andre gjør det :)
 

semb

Medlem
Du skal heller ikke undervurdere viral markedsføring ved hjelp av norske tubesider. Har hatt ganske god uttelling der også.
Med tubesider, mener du sider som ligner på Youtube? Hva er de beste norske alternativene her?
 

Adrian

New Member
Har i det siste skjønt at Kudos kanskje er en av de beste kildene til kjapp og gratis trafikk i Norge. Ser noen fra forumet her som faktisk ligger på Kudostoppen

- Bare for å slippe å bli utestengt med en gang - HVOR mye kan man faktisk reklamere for sine egne sider før man blir utestengt?

Er det mange av dere som gir kudos til websider dere faktisk synes er bra, og bruker endel tid
på det, eller er de fleste opptatt av bare å komme seg opp og frem med egne sider?

Tror ikke de har blokket noen sider enda... men de sletter poster.
Men har erfart at MSN Reporter gir mye bedre trafikk enn kudos når det kommer til inntjening. Folk fra Reporter trykker mye oftere på annonser.
 
Topp