Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kvitte seg med "Ask-toolbar?"

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
God morgen verden.!

For og ta det hele kjapt og gale.: Åssen pokkern kvitter jeg meg med "Ask toolbar?" Da altså en toolbar som Ask.com Nederland - De andere zoekmachine merkelig nok får installert på alt av systemer jeg har. ?

Tidligere i natt, brukte jeg Windows XP 32bit-versjon. Der var denne installert, og dukket opp i absolutt alt av nettlesere.

Nå er pc reinstallert med Windows XP 64bit-versjon, og kun få minutter etter installasjon av Windows er fullført, så kommer denne lille dævelen pokkern meg inn i IE og Firefox med en gang.

Jeg har ikke installert noen programmer som installerer denne som en slags "bonus" eller noe, og når jeg vil slette den fra "legg til fjern programmer," får jeg bekreftet at den er borte. Den gang ei... Den blir værende. Dette har aldri vært noe problem tidligere. Det er nå siste uka denne har begynt og rote seg inn på alt av maskiner jeg bruker.

Jeg prøver og slette den fra utvidelser i FF, uten hell. Den blir i alt av nettlesere enda.

På en måte vil jeg kalle dette direkte spyware, eller hva det nå blir kalt når programmer snikinstallerer seg på systemet. Jeg har jo aldri bedt om og få installert dette pokkerskapet, og hele toolbaren tar jo fullstendig kontroll over nettleserne mine. Jeg som trodde Ask.com Nederland - De andere zoekmachine var noe seriøse greier, har fått en helt annen oppfatning av denne søkemotoren nå.

Har noen av dere samme problemet?

Om ja, har du klart og kvitte deg med den?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Linken var desverre død, men fant nå frem til den riktige.. Toolbar Uninstaller - Toolbar Uninstaller 1.0.0.1

Installerte denne, og utrolig nok, klarer den ikke finne ut at jeg har Ask Toolbar installert på systemet. Sinnsyke greier. Nå har jeg faktisk gått gjennom hele registreret på maskinen, og sletttet absolutt alt som har med denne toolbaren og gjøre. Har også prøvd og slette alt av filer som lå igjen i "Programfiler-mappen," og allikvel ligger pokkerskapen og koser seg i nettleserne.

Det virker jo rett og slett som at den ikke er installert på systemet, men at den allikvel viser seg oppe i alle nettlesere. Alt jeg har installert av programvare før denne kom, må være Firefox og programvare for skriveren.

Neste steg må nesten være og installere ett program som søker gjennom maskinen etter spyware. Dette må jo bare være noe rusk fra Ask.com sin side... Jeg må jo bare ha denne bort, da den nullstiller absolutt alle startsider i nettleserne til, ask.com, når systemet starter på nytt. Den tar over alt av søkemuligheter i nettleserne, og jommen meg bryter den ikke inn dersom jeg presterer og skrive feil url i adressefeltet også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ikke engang ad-aware 2008 pro, klarte og ta seg av denne biffen.

Jeg ser sjokkert. At en ikke kan få velge hvilken programmer en vil ha installert på systemene sine lenger heller. Helt utrolig... ! :confused:
 

Gaasehud

Medlem
Ask er en liten luring. Men Spybot har fjerna den flere ganger hos meg før, så prøv ut det.

Kanskje du bør begynne å slette logg, cookies, etc. fra nå av litt oftere? Jeg kjører CCleaner nesten hver dag, og har faktisk merket at mye shit legger seg i temp. I tillegg er den grådig kjekk hvis du har vært innpå visse sider. :p
 

Fredrik

Medlem
Jeg gjør også som mattis og bruker ccleaner ofte. Kan ikke huske å ha hatt dritt eller andre problemer med noen maskin noen gang aldri.

Men hvis det er som du sier at du har lagt inn windows på nytt regner jeg med at du har formatert disken. Dersom det er tilfelle tror jeg det er som picxx sier. Da antar jeg at du har lastet ned en del nødvendige programmer på nytt (slik som flash osv) og da har det helt sikkert lagt seg inn der et sted uten at du har sett det??? Er det ellers bare ikke å deaktivere programmet fra settings i nettleseren?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg gjør også som mattis og bruker ccleaner ofte. Kan ikke huske å ha hatt dritt eller andre problemer med noen maskin noen gang aldri.

Men hvis det er som du sier at du har lagt inn windows på nytt regner jeg med at du har formatert disken. Dersom det er tilfelle tror jeg det er som picxx sier. Da antar jeg at du har lastet ned en del nødvendige programmer på nytt (slik som flash osv) og da har det helt sikkert lagt seg inn der et sted uten at du har sett det??? Er det ellers bare ikke å deaktivere programmet fra settings i nettleseren?

Jeg skal ta og prøve ut ccleaner. Ad-aware 2008, var igrunn kun fordi jeg tenkte dette tok knekken på det meste.

Det stemmer at disken ble formatert, ja, men det jeg ikke helt kan få til og klaffe er at denne kan ha installert seg sammen med annen programvare. Den dukket opp kun etter de to første programmer som ble installert. Programvare for printer var en av disse, og utrolig nok spurte dette installasjonsprogrammet meg om jeg ville installere Ask-toolbar. Her valgte jeg nei, da jeg alltid er obs på slike toolbars og slikt når jeg installerer programmer.

Jeg kunne ha valgt og deaktivere denne i nettleserne, men problemet er at den kommer tilbake dersom jeg enten logger av, eller starter systemet på nytt..

Takk til dere alle. Ryktepoeng er allerede utdelt, så kommer jeg straks med en tilbakemelding på om Ccleaner finner noe. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ccleaner var igrunn ett ganske flott program, og jeg syns funksjonene her var utrolig nyttig. Her var det da altså muligheter for og rydde opp i registreret, noe som kan få enhver maskin til og blandt annet starte opp kjappere om det er mye rot der fra tidligere. Det er muligheter for kontrollere programmer som starter ved oppstart, og samtidig slette programmer fra systemet. Slette cookies og annet dilldall fra nettleserne er også mulig. Sikkert enda mer også, men dette var det jeg kom over i farten. Flott program! :)

Toolbaren forsvant, men hvordan i alle dager Yahoo Toolbar plutselig klarte og snike seg inn istedenfor skjønner jeg bare ikke. Tror jeg skylder på en kraftig forkjølelse og unormalt lite søvn. :(

Ask.com er hvertfall borte. Yahoo får jeg ta når jeg orker og slite med den. :)
 

Knut

Medlem
Prøv å avinnstallere skriverprogrammet ditt og fjern alle rester av det. Last så ned ny programvare og installer dette.
Har vært ute for dette da jeg installerte programvare fra en cd som fulgte med ett kamera. Lasta ned fra hjemmeisden til produsenten og da ble problemet borte.
 

Gaasehud

Medlem
Bra du likte CCleaner, Atle. Trodde "alle" visste om dette. Ja; det gjør alle de kjekke tingene, disse du egentlig kan gjøre manuelt på forskjellige steder, som å slette logg, cookies, chksdsk, fikse registeret, endre oppstart (Kjør> msconfig> Oppstart), og mye mer. Men greit å bare høyreklikke på papirkurven og trykke Kjør CCleaner når du skal "fikse alt".

Til Yahoo-problemet ditt: Haha, det hjelper ikke med CCleaner, antivirus og lignende når du ikke kikker litt mer nøye på ting. På installasjonen av CCleaner bør du hake bort "Installer Yahoo Toolbar". :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Sier du det, Mattis. Jeg fikk den bort ganske kjapt igrunn, da FF anbefalte meg og slette den, fordi den ikke hadde noen sikkerhetsoppdateringer for siste FF-versjon eller slikt noe. :)

Hehe, tro det eller ei, jeg leste nøye gjennom alt av slike haker gjennom installasjonen. Dette er jo bare ett prakteksempel på når ting bare går rett gjennom hodet uten og bli registrert på noen måte. :D
 

Gaasehud

Medlem
Hehe, jeg sa det bare på spøk, glemmer slikt ofte selv også. Når man skal forte seg å teste ut noe, så fungerer jo det, de som har laget installasjonen, har lagt inn. Nemlig at vi trykker oss forbi med neste-knappen og overser noen småterier. Anbefaler også Spybot, men den fjerner bare mye de to første gangene før du godt kan avinstallere den. Men også på den installasjonen blir du prakket på TeaTimer som er rent spyware. :)
 
Topp