Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lånekampanjer - har det tatt helt av?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg gjorde litt testing på noen låneannonser på Adwords for en liten stund siden og tenkte å prøve igjen. Satt inn en moderat klikkpris, men ser jo at plasseringen ikke er den beste.

Så ser jeg på annonsen min:

Under førstesidebud

Anslag for førstesidebud:kr 210,00

Har det virkelig blitt såpass stor konkurranse på dette markedet at man må ut med over 200,- for en virkelig god plassering? Da skal man jaggu ha stor konverteringsprosent for å i det hele tatt gå i 0,- :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Det stemmer at det har blitt slik. Det er plent umulig for de aller fleste låneaffiliates å klare å rangere godt ved hjelp av SEO. Prisene har gått til himmels siden ca. april 2012 og til nå pga Googles forkjærlighet for pandaer og pingviner.
Men sjekk ut de som ligger på topp med Adwords, de betaler mye, men de er ikke dumme heller, klart de konverterer.
 

zapotek

Medlem
Har det virkelig blitt såpass stor konkurranse på dette markedet at man må ut med over 200,- for en virkelig god plassering? Da skal man jaggu ha stor konverteringsprosent for å i det hele tatt gå i 0,- :D

For låneutgiverne selv lønner det seg nok. For en affilate som kun får prov fra låneutgiverne - mest sannsynlig ikke.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg ser at det stort sett er firmaene som låner ut som annonserer her ja. Testet nå for å få en litt bedre plassering og da måtte jeg ut med kr 92,83.

Med andre ord må jeg ha 33% konverteringsrate for å i det hele tatt få et pittelite overskudd. Vet ikke om jeg gidder å prøve med et par tusenlapper, for jeg er redd det blir tap. :(
 
Topp