Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Løsning for salg av ebøker og dokumenter ?

Ser for meg å selge noen ebøker og dokumenter i pdf-format, og kunne tenkt meg en løsning hvor man betaler med paypal, og bøkene eller dokumentene oversendes automatisk til kjøper.

Noen tips eller ideer?

Mvh Dan
 

rattata

Medlem
Hva vil du ha tips og ideer om? Så å si alle nettbutikkløsninger jeg vet om har støtte for salg av downloads og betaling med PayPal. Nevner i fleng: Opencart, Prestashop, CS-Cart, Magento and the list goes on...
 
Hva vil du ha tips og ideer om? Så å si alle nettbutikkløsninger jeg vet om har støtte for salg av downloads og betaling med PayPal. Nevner i fleng: Opencart, Prestashop, CS-Cart, Magento and the list goes on...

Tja, tips om det meste egentlig. F.eks visste jeg ikke at så og si alle nettbutikkløsninger har dette innebygget, så det var jo et veldig godt tips.

Ellers synes jeg denne metoden virker ganske ok; Adding Paypal to Wordpress to Sell an eBook

Mvh Dan
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har lekt litt med WooCommerce i det siste og vil anbefale deg å ta en titt på det. Kjenner du til Wordpress fra før, er WC veldig greit å jobbe med.

Det finnes massevis av design og funksjoner til det, det støtter nedlasting av materiale og PayPal.

Jeg kikket litt på linken din, og svakheten med et sånt oppsett er jo at man bare kan kopiere linken til siden man kommer til etter betaling, og evt sende til andre for gratis nedlasting.

Vet ikke sikkert at dette er fikset i WC, men jeg vil tro at de har en bedre måte å håndere dette på.
 
Jeg er klar over at man kan kopiere linken og sende den videre, men det kan man vel i realiteten med pdf-filen også? Med mindre det finnes en eller annen metode for vannmerking.

I "gamle dager" (les: rundt årtusenskiftet) jobbet jeg i et firma hvor vi laget en del manualer, men de ble bestilt per epost, og så nummererte vi dem til hver enkelt kunde, slik at vi holdt styr på hvem som hadde hva - selv i utskrevet form. Men det er vel ingen som vil vente opptil flere timer på et slikt dokument i dag vil jeg tro ...?

Ellers får jeg ta en liten kikk WooCommerce. Det er ikke de mest avanserte greiene jeg leter etter, og planen var å sette opp et nettsted med en del tips og triks man også kan laste ned i pdf-format for utskrift. Det meste av dette vil være gratis, men noe må man også betale for ...
 

jenymoen

New Member
Jeg anbefaler deg å bruke WordPress og Woocommerce. Jeg vet at du kan gjøre det slik at du ikke kan laste ned filen, før du har betalt. Men du kan selvfølgelig ikke garantere deg mot at de ikke sender den andre steder.
 

kongen

kongemedlem
Ser for meg å selge noen ebøker og dokumenter i pdf-format, og kunne tenkt meg en løsning hvor man betaler med paypal, og bøkene eller dokumentene oversendes automatisk til kjøper.

Noen tips eller ideer?

Mvh Dan

Hva med å bruke Paypal kjøpsknapp eller Paypal shopping cart?
 

xdex

Medlem
Hvorfor bruker du ikke bare en tjeneste som gjør "det hard work for you" ? Finnes ett hav av nettsider som selger ebooks på vegne av forfattere. Normalt sett tar disse en viss prosentdel av boken din, men da står dem også for "promotering" på sine egne nettsider etc.

Lage en nettside som promoterer en bok f.eks. vil KOSTE langt mer enn disse prosentene. Hvorfor? Jo,

1) Promotering av en liten nettbutikk
2) Umulig og komme særlig høyt på ranking av keywords, fordi du har 2-3 sider "kontakt, bok og om boken".
3) Ser useriøst ut med en bok, og mange kan føle det ikke er trygt og kjøpe fra en slik side, da flere scam sites opptrer slik.

Finn deg heller en skikkelig leverandør, hvor folk kan føle seg trygge. Har du en bra bok, tjener du penger uansett. Gi ut gratis eksemplar til folk, for å få tilbakemeldinger og omdømme rundt boken. Er den bra, får du positiv tilbakemelding uansett. Er den dritt, ja da får du jaggu på deg det også, forhåpentligvis.

Eksempel på sider,
DPD – Digital Product Delivery | Sell Downloads | Digital Publishing | Sell Downloads, eBooks, and More
Instabuck » The fastest way to sell digital goods online

(personlig ville jeg valgt en side som har flere ebooks og ett verktøy for søk.)

Du vil uansett "tape" penger på salg via egen side ved bruk av paypal, da paypal skal ha sin andel. ved å bruke andre leverandører, får du ett langt bedre betalingsverktøy.
 
Fordi det ikke skal være en "ren" bokhandel. Det skal (som jeg skriver lenger opp i tråden) være et nettsted med tips og triks, som i tillegg til å ligge ute i "vanlig" format også skal kunne lastes ned i pdf-dokumenter, og i noen tilfeller som bøker, som så koster noen kroner. Da blir det litt dumt og måtte linke til eksterne sider synes jeg ...

Mvh Dan
 
Topp