Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage webbassert Google Ranking app

Ctech

Medlem
Hei,

Noen her som er interesert i å bli med å lage en web bassert google ranking side?

Features:

- Bruker konto
- Projects
- Søkerord
- Charts for å vise utviklingen av søkerord egne og konkurent (google charts API)
- Konkurerrende sider.

Tror ikke dette skal være så vanskelig å lage.

Jeg kan tilby webhotel, php5, mysql etc

---------------------

Hvis noen er interessert i å være med så kom med forslag. Tenkte vi kunne starte med å lage det enkelt først, så kan vi heller bygge på features senere.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
webhotel, php5 og mysql kan alle tilby, så skjønner ikke hvorfor du nevner det engang. Kan du noe som helst om programmering som kan bidra til et slikt prosjekt?
 

Ctech

Medlem
Vel for å si det slik, jeg er ingen ekspert. Har ingen formell utdannelse innen webutvikling eller koding. Men har hatt det som hobby i mange år, så skulle nok klart å lage dette på egenhånd.

Den andre grunnen til at jeg nevner det, er jo for å forhøre meg om dette er en ide som dere andre kan være interesert i å bruke. Har ingen planer om å selge dette som et produkt, men kan jo godt hende at det er mulig hvis det er et marked for det.

Det tredje er at et muligens finnes slike muligheter allerede i markedet, som er gratis som jeg ikke vet om. Som gjør at dette prosjektet ikke er noe vits i å starte.

Så hvis noen har noen tanker, ideer eller har lyst til å være med. Så kan vi jo gå sammen noen av oss og lage dette.

PS; er best på design, css og photoshop. Men kan også php, html, og mysql
 

Ctech

Medlem
Sjekket litt rundt. Er det ingen Google API lengre om gjør at man kan sjekke ranking på sine søkerord?
 

Ctech

Medlem
Jeg bruker denne...


men den gir bare de top 20 søkerordene.. og det er ikke så lett å se hvordan hvert enkelt søkerord har forandret seg over tid i forhold til rankingen.

Og du kan heller ikke sammenligne med andre sider.
 

Ctech

Medlem
Script draft

Hei folkens,

Dere er godt mulig interessert i være med å utvikle dette, men det kan jo hende noen har noen tips eller ideer.

Scriptet, under henter nå alle domenene.com og deres ranking, for å lagre det i et array.

Så sjekker skriptet om domene du søker etter, ligger i arrayet. Hvis det gjør det så henter den ut rankingen.

Dette kan nå føres inn i en mysql db.

Noen som har noen tips?

PHP:
<?php

ini_set('user_agent', 'Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9b5) Gecko/2008050509 Firefox/3.0b5');



// Add all domanes to an array
$domane = array("amedisin.no","startsiden.no");
$keyword = array("soneterapi+oslo","akupunktur+oslo");

$pages = array("","&start=10","&start=20");


		
foreach ($keyword as $v) {	
		
		foreach ($pages as $val) {
		
		
		$file = file_get_contents('http://www.google.no/search?hl=no&q='.$v.''.$val.'&sa=N');
		
		preg_match_all("/<h2 class=r><a href=\"http?:\/\/www\.(.*?)\/.*?'res','(.*?)'/",$file,$matches);
		echo "<pre>";
		array_shift($matches);
		print_r($matches);
		
			
		echo $val."<br />";
		
				foreach ($domane as $value) { // For each domane in array look for ranking
				
					// Finds a specific domane in the list
					// Check if it returns a result
					if (array_search($value, $matches[0]) === false) {
					echo "Don't exisit in array"; 
					$noresult = "noresult";
					}
					
					else { // check the ranking of the result found
					$key = array_search($value, $matches[0]);
					
					// Echo result
					echo "Domane: ".$value."<br />";
					echo "Keyword: ".$v."<br />";
					echo "Ranking: ".$matches[1][$key];
					
					// Adding a sleep break
					$sleep = rand(1,4);
					sleep($sleep);
					echo "<br />Sleep for: ".$sleep."";
					
					// sum up time found to match with number of domanes
					$found++;
					echo "<br />Found total: ".$found."<br /><br />";
					
					
					// Here I add the findings to mySQL
					// However here I need to filter out if there already is a finding with a higher ranking just added, while this script was running. 
					
					
					}
				}
		
		if (!$noresult == "noresult") { break;}
		}

}

?>
 

Ctech

Medlem
Har nå modifisert litt, så scriptet henter nå ranking for de domener man vil, og alle søkerord man vil...

Alt dette lagres i en database.

Informasjonen vises nå i 2 mulige varianter. Grafisk ved bruk av Google Chart API, "siste 30 dager"

Eller som en tabell, hvor det er en kolonne får hver dag, med info "forandring fra i går" og "foranding fra beste notering".


Noen som har noen tips, om hva som kan være viktig...

- gjennomsnittlig ranking
- gj.snitt. ranking; deg vs konkurrent på valgte søkerord.

Noen tips?

hva er viktigst for dere?
 

Ctech

Medlem
skal denne tjnesten koste penger?
eller er det gratis?
Ingen planer om å ta betalt :) Men hvis det noen gang blir noe brukanes ut av dette, så kan jo det alltid bli en business ut av det.

Tenkte først vi på forumet kunne dra nytte av det...


Jeg kunne ønsket meg en funksjon hvor scriptet scannet nettsiden min og listet opp de mest brukte nøkkelordene automatisk slik at jeg slapp å skrive dem inn selv. Grunnen til at jeg ikke sjekker sidene mine for ranking i særlig stor grad er at det tar for mye tid å samle nøkkelordene som skal sjekkes.

Dette var jo en god ide. Men her vet jeg ikke helt hvordan man skal kunne klare å filtrere ut ord som faktisk er søkerord.

Er jo mange ord som. Jeg, man, er, å, og, osv.. som ikke er søkerord...

Noen som har noen tips om dette?

Regner med at man må søke gjennom all teksten, som ikke er html,php coding etc. og så finne alle ord som er brukt mest... og så ha et filter som tar bort ord som de listet over.

Hva tror dere?
 

Ctech

Medlem
Brukernavn:

Når du ikke har tid til å samle søkerord. Er dette for de siden inneholder så mye rart, at det vil ta lang tid å finne for alle sidene.. Eller er det fordi du må gjøre det hver eneste gang du sjekker?

Kan jo ha en lagre søkerord funksjon, inne i den account... Og sette den slik at ranking sjekkes for dine lagrede søkerord 1 gang pr dag.
 

Ctech

Medlem
Dette er et eksempel på den grafiske visningen av siste 30 dager ranking foranding på 7 søkerord.

chart
 

Tonny Kluften

Administrator
Brukernavn:

Når du ikke har tid til å samle søkerord. Er dette for de siden inneholder så mye rart, at det vil ta lang tid å finne for alle sidene.. Eller er det fordi du må gjøre det hver eneste gang du sjekker?

Fordi sidene inneholder søkeord jeg faktisk ikke vet at fungerer som søkeord. Og jeg har ikke tid til å telle alle ordene på alle sidene.

Ja, et filter på i, og, jeg osv er nok fint.
 
Topp