Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lager smykker - forslag til markedsføring?

Lager smykker av metall, og har solgt en del over Facebook, men føler ikke det er så veldig effektivt. Kom på tanken om å kanskje selge til butikker i stedet, for å få opp volumet. Har så vidt begynt å kontakte diverse nettbutikker og slikt.

Men har noen noe andre forslag? Hva med salg til utlandet? Man har jo alltids Etsy, men der er det en del som ligner på det jeg driver med slik at man drukner i mengden, dessuten er prisene sånn at man nærmest blir å jobbe gratis om man skal prøve å konkurrere.

Hører gjerne hva dere tenker om saka. :)
 

Manol

New Member
Hei.

Det er veldig bra at du satser på smykke laging. Du kan starte å selge i Norge og skandinavia. Det er veldig bra market i Norge. Men du må vite endel ting.
Hvilken type smykke selges mest i Norge?
Kan du produsere med lavest mulig kostnader. slik at du klare å konkurrere med store firmaer i Norge?
Kan du skaffe råvare på produsent prisen?
Hvilken nettverk skal du bruke for produksjon prosessen?
Kan du levere samme kvalittet som store firmaer?

Hvis du tenker på hobbybasis , kan du selge via finn.no og facebook. instagram osv. Du må glemme at butikker tar inn din design og produksjon enten for å selge for deg eller kjøpe av deg. Man kan ikke tjene så mye på denne måtte.

Hvis du tenker høyt da alt nødvendige ting må være på plass før du starte. Invester noen tusen lapper på en flott og proff nettside. registrere deg i gullsmedforbundet. Start med reperasjon først . Marketsfør på finn.no og sosiale medier. Være aktiv på sosiale medier som f.eks. lage intressante filmer og enkelte kurser om smykke laging og taksering av smykker.
Investering i gull i form av smykke er en av beste hvis du klare å holde produksjons kosnadene lav som mulig . Produksjon kostnader må være mellom ca 10% til 30% av dagens gull prisen.

Jeg lager smykker selv og har alt av nødvendige maskiner og utstyr i utlandet klar for sending til Norge. Jeg har også tilstrekkelig kunnskapper om Farge løse og fancy colored diamanter og safira. Hvis du vil vi kan samarbeide.

Er det noen som har lyst til å investere i høy kvalittes gull smykker og være med å utvikle et sikkert firma? Jeg har en iden om kjøp og salg av gull som gjøre umulig å tape penger. Man kan tjene veldig bra.

Jeg vil gjerne høre andres synspunkter og erfaringer.
 
Topp