Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lagervarer - pakke og frankere

Lasse

Medlem
Driver nettbutikk. Lurer litt på hvordan dere gjør det med pakking og frankering.
Kjøper inn frimerker? Frankeringsmaskin?
Bare slenger inn pakkene på nærmeste postkontor etter frankering?
Hvor kan man kjøpe billig embalasje?

Takk for svar.
 

cruzader

Medlem
Jeg bruker opencart som fint kommuniserer direkte med dymo softwaren for ferdige etiketter.
Så skriver jeg porto på sendingen med tusj, legger hele bunken på disken hos min post i butikk borti veien.
Oppgir hvor mye det er totalt og betaler, så klistrer de på alle frimerkene.

Ser bring har småpakker som jeg vurderer bytte over til.
Gir lavere pris (22kr vs 35kr for min vanlige størrelse), så printer du ferdige lapper som du klistrer på før leverer inn hos en post i butikk etc.
(minimum sende for 150kr omgangen)
 

Britta

stoffdronning
Pakker går jeg via Bring Onlinetjeneste, brev frankerer seg selv - bestiller frimerker online noen ganger i året.
Om det lønner seg å gi det bort eller ha frankeringsmaskin er vel avhengig av mengden brevpakker du har.

Bring småpakker er flott - bare for meg en ubrukelig størrelsesbegrensing med 6cm høy og 21cm bred.

Emballsje: jeg bruker fraktposer av den typen: Postorde- og fraktposer fra SKG Emballasje AS, mine kommer fra Danmark, ikke rimelig men perfekt for å sende stoff uten å pakke den ekstra inn.
Ellers har jeg en rull med bølgepapp fra Staples og sparer på leverandørs plasten som er en type tykk takplast :).
 

Dseller

Medlem
Pakker går jeg via Bring Onlinetjeneste, brev frankerer seg selv - bestiller frimerker online noen ganger i året.
Om det lønner seg å gi det bort eller ha frankeringsmaskin er vel avhengig av mengden brevpakker du har.

Bring småpakker er flott - bare for meg en ubrukelig størrelsesbegrensing med 6cm høy og 21cm bred.

Emballsje: jeg bruker fraktposer av den typen: Postorde- og fraktposer fra SKG Emballasje AS, mine kommer fra Danmark, ikke rimelig men perfekt for å sende stoff uten å pakke den ekstra inn.
Ellers har jeg en rull med bølgepapp fra Staples og sparer på leverandørs plasten som er en type tykk takplast :).

Legger ved en fin "guide" til "bring småpakker" Enklere utsending fra nettbutikk med Bring Småpakker
 

cruzader

Medlem
Emballsje: jeg bruker fraktposer av den typen: Postorde- og fraktposer fra SKG Emballasje AS, mine kommer fra Danmark, ikke rimelig men perfekt for å sende stoff uten å pakke den ekstra inn.
Jeg bruker samme typen men synest egentlig de er ganske rimelige.

Jeg betaler inkludert trykking med mitt design (trykk i en farge):
17x29cm, 1200kr.
25x39cm, 2100kr.
Det er da 1000 pakkninger inkludert frakt.

Så synest 1,2-2,1kr for emballasje til en sending er ganske grei pris egentlig.
 

Britta

stoffdronning
Jeg bruker samme typen men synest egentlig de er ganske rimelige.

Jeg betaler inkludert trykking med mitt design (trykk i en farge):
17x29cm, 1200kr.
25x39cm, 2100kr.
Det er da 1000 pakkninger inkludert frakt.

Så synest 1,2-2,1kr for emballasje til en sending er ganske grei pris egentlig.

Hvor kjøper du?
Fant bare egen trykk med minst 5000 poser som er litt mye.
Har nå sorte med sorte striper uten trykk som kommer fra DP Danmark. Tror jeg regnet ut at jeg betalte 3 kr p.stk.
 

cruzader

Medlem
Legger ved en fin "guide" til "bring småpakker" Enklere utsending fra nettbutikk med Bring Småpakker
Nyttig info forsåvidt siden jeg har sett på småpakker.

Må posten ha de i postsekker? eller kan jeg bare fortsette bruke sekk/plastkasse som nå.
Er akkurat oppe i kvantaet jeg trenger for den 150kr minimum pr dag nå så er egentlig bare logisk/lønnsomt skifte til småpakker siden 90% av mine sendinger går innenfor målene.

Evnt. kan man få bestilt sekker til sin post i butikk?
 

Dseller

Medlem
Nyttig info forsåvidt siden jeg har sett på småpakker.

Må posten ha de i postsekker? eller kan jeg bare fortsette bruke sekk/plastkasse som nå.
Er akkurat oppe i kvantaet jeg trenger for den 150kr minimum pr dag nå så er egentlig bare logisk/lønnsomt skifte til småpakker siden 90% av mine sendinger går innenfor målene.

Evnt. kan man få bestilt sekker til sin post i butikk?

Tror posten bryr seg fint lite om hva du leverer pakkene i, er nok bare han som skrev artikkelen som liker å leke julenisse.

Plastpose går sikkert fint(?)
 

Lasse

Medlem
Takk for svar!

Ser at småpakker blir myye billigere enn å frankere selv. Har foreløpelig kjøpt inn frimerker og satt på selv.
 
Topp