Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laget nettbutikk, hvordan topper jeg google?

padda363

Medlem
Hei. jeg har laget en nettbutikk hvor jeg selger iphone deksler, iphone ladere, og mye annet. men jeg trenger tips til hvordan jeg scorer høyt på google. for de som lurer på så er domene mitt Velkommen til DiniPhone!
 

Frode

Medlem
Masse innlinker fra relevante sider og med den ankerteksten du vil score høyt på. Å komme på førstesiden på f.eks "iPhone" krever nok en god del jobbing. Lykke til!
 

padda363

Medlem
Masse innlinker fra relevante sider og med den ankerteksten du vil score høyt på. Å komme på førstesiden på f.eks "iPhone" krever nok en god del jobbing. Lykke til!

ok skal prøve dette. vurdere også og kjøpe reklameplass hos googleadword
 

Nutz

Med lem
Bildene er helt greie i dette tilfelle, men må bryte lange ord med mellomrom: "Øretelefoner/handsfree" eks: "Øretelefoner/ handsfree"
 

Nutz

Med lem
Har ikke noe med dysleksi å gjøre dette (med bildene).. Gjelder å gi systemet mulighet til å bryte opp lang tekst over flere linjner, og da er det ofte at man må kaste inn noen mellomrom.
 

pleb

Medlem
For å ta et par andre:

"Solcelle lader" --> "Solcellelader"
" Sports armbånd" --> "Sportsarmbånd"
" USB Lader" --> "USB-Lader"
"Fotball cover" -->"Fotballcover evnt fotball-cover"

:) lykke til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ok. Har dyseleksi så blir ett par skrivefeil:) takk skal du ha!

Det er ikke noe galt i å ha dysleksi. Men det betyr at du bør la noen skrivekyndige skrive tekstene for deg, for her er det ikke snakk om et par skrivefeil. Her er det så mange graverende skrivefeil at nettbutikken får et useriøst inntrykk.

En kunde som ser at det står "Vidt iphone 3G/3GS cover" vil antagelig snu i døra.
 

Dag Frogner

Supermedlem
peterandrej har et viktig poeng her. Jeg hadde nok vært en av de som hadde snudd i døra hadde jeg sett denne teksten på en nettside.

Og et par andre ting, selvom jeg vet at du ikke har etterspurt tilbakemeldinger på selve siden:

* Bruksbetingelses-biten er jo helt tom.
* Hva med å også opplyse om org.nr til firmaet?
* Du har et menypunkt som heter "Spesialtilbud", men har for tiden ikke dette tilbudet. Hvorfor står det som et eget menypunkt da?
* Det står i bunnen av siden din at den er laget av Blue Bell. Når jeg klikker meg inn på deres hjemmeside og ser på "Om oss", finner jeg dette:

Blue Bell har blitt stiftet i 2009 av Jordy Knutsen.
På øyeblikket drives Blue Bell av 1 person.
For øyeblikket går Jordy Knutsen på ungdomskolen.

Dette har jo ingenting med deg å gjøre direkte, men det lyser jo ikke seriøsitet av siden din når du kjører den på en plattform som du har kjøpt/leid via et firma drevet av en guttunge på max 16 år.

Vet som sagt at du ikke spurte etter slik info, men selvom du kommer heeeelt på toppen av Google har du en del jobb å gjøre før du får en "ordentlig" nettbutikk og kunder som vil bruke den. ;)
 
Sist redigert:

JKnutsen

New Member
Dette har jo ingenting med deg å gjøre direkte, men det lyser jo ikke seriøsitet av siden din når du kjører den på en plattform som du har kjøpt/leid via et firma drevet av en guttunge på max 16 år.

Selvom jeg er under 16 år må det ikke bety at det er useriøst ;)
Anyways, vi (jeg) har fått en ny hjemmeside, som er litt forbedret...

For de som synes det er useriøst å svare på en tråd av mine kunder; Jeg kjenner denne personen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvor seriøs kan man være når man går på ungdomsskolen og drifter dette ved siden av? Har du regisrert eget firma eller tar du bare pengene rett i lomma f.eks?

Hva mener du med: "24/7/365 Kvalitetssupport"? Kan jeg ringe deg kl 04:00 i natt og du ordner opp selvom du må sitte å sove de to første timene på skolen i morra fordi du måtte sitte oppe resten av natten for å fikse problemene på serveren din?

For å ikke å snakke om de 345234 skrivefeilene du har på siden din.

Nei, dette lyser ikke seriøsitet akkurat...
 

JKnutsen

New Member
Hvor seriøs kan man være når man går på ungdomsskolen og drifter dette ved siden av? Har du regisrert eget firma eller tar du bare pengene rett i lomma f.eks?

Hva mener du med: "24/7/365 Kvalitetssupport"? Kan jeg ringe deg kl 04:00 i natt og du ordner opp selvom du må sitte å sove de to første timene på skolen i morra fordi du måtte sitte oppe resten av natten for å fikse problemene på serveren din?

For å ikke å snakke om de 345234 skrivefeilene du har på siden din.

Nei, dette lyser ikke seriøsitet akkurat...

Med 24/7 mener jeg ikke live support, du sender inn supportsak og problemet er løst før jeg drar på skolen. Står opp tidligere for mine kunder...

Og nei, jeg har ikke egen server, leier først å fremst webhotell, senere detikert server.

Var jo mye kommentar du hadde.. ;)
 
Topp