Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laptop sporing

Fredrik

Medlem
Jeg er på utkikk etter et produkt som kan spore en stjålen laptop eller PC. Feks du blir fra stjælt din laptop og ønsker å spore den opp via la oss si en IP adresse. Ja, jeg har ekstern backup osv men tenkte det ville vært interessant å se responsen hvis man tilbyr det i sjappa mi.

Tips noen?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Problemet er at politiet ikke gidder å prioritere sånt. Har en kompis som ble frastjålet laptopen sin for et par år siden. Geek som han var, så hadde han lagt inn mIRC i startup, og automatisk pålogging til den faste irc-kanalen. Første gang kjeltringen skrudde den på, så dukka "han" plutselig opp i den vanlige kanalen, og der var det en eller annen som hadde vett nok til å lagre ip++. De leverte infoen til politiet, og i bunn og grunn skulle det jo da bare ha vært for politiet å ringe nettleverandøren, og få navnet på tyven helt uten videre, men ingenting skjedde.

Finnes et ganske snedig program til intel-macer også... husker ikke hva det heter nå, men kan se om jeg finner det igjen.
 

Knut

Medlem
husker jeg leste i bt.no eller ba.no om ett program som ble utprøvet på noen skole pc'er i Hordaland, men klarer ikke finne det igjen. Der ble det sendt ut en sms samt epost med koordinater når pc'n ble slått på
Ellers er det endel alarmsystemer. Gratis er: Laptop Alarm - Boost your laptop security!
Noe jeg prøvde ut litt og fant det vel forsåvidt greit, bare man husker å aktivere det.
Ellers har jeg hørt om de som har sett webcam til å starte automatisk å sende bilder til en bestemt server via ftp, eller en epost med IPadresse. Hvor effektivt dette er kan vel kanskje diskuteres :)

Edit: Pc mapper var det det het det programmet som kan brukes til å spore opp en PC: Mer enn det vet jeg ikke om dette. :)
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
til macer er det vell iAlertU du mener?
Tar bilde av fyren og sender det opp til enten ftp eller epost mener jeg på.

Men det beste er vell å ha et program som sporer hva pcen blir brukt til (f.eks nettsider, eposter etc) og laster dette opp til en ftp server.
 

clinton4

Medlem
Jeg vet man kan få bioser med en slik funksjon, men vet ikke hvordan det fungerer eller hva den heter.
 

Fredrik

Medlem
La oss si følgende: Man laster ned et program. Programmet har en eller annen id og ligger skjult på maskinen. Når den blir stjælt så kontakter kunden selskapet som har solgt tjenesten. Selskapet (feks Helt Sikker) sporer da opp maskinen så snart den logger seg på internett og logger IP adresse. IP adressen brukes ovenfor politiet. Dersom anmeldelsen blir "henlagt" vil det ikke da være mulig for ISP å levere ut personen bak IP adressen allikevel ettersom det finnes en svært god grunn? Jeg vil mene at dette kan føre til lemping av at det bare er politiet som får utlevert slike opplysninger ettersom man har god nok dokumentasjon, eller?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Sånn er det dessverre heltsikker, politiet gidder ikke å prioritere det selv om du kommer med en ip til dem. Burde ta dem noe sånt som to telefonsamtaler og ti minutter for få navn og adresse til kjeltringen, men de prioriterer det dessverre ikke. Det er vel viktigere å ta seg en kopp kaffe i kantina. Å få utlevert navn e.l. fra nettleverandør uten at det er politiet som ber om det kan du bare glemme (og det syns jeg egentlig er bra).
 
Topp