Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenke byggning

Boo

Medlem
Har flerne ganger brukt freelancere til å registrere websider opp i katalog tjenester (internasjonale) med gode resultater.
Så det jeg lurer på er om hvis jeg gjør slikt med en 100% norsk side, vil det hjelpe meg å bli mer synlig i evt google mot det norske bruker markeded ?
 

Boo

Medlem
Det har hovedsaklig våre sider med ca 10 unike brukere til dagen og svært få backlinks.

Dermed har jeg satt i gang en av disse freelancerene som skal registrere siden opp mot 1500stk +/- Kataloger over en periode på rundt 30 dager, ( ikke automatisk registrering )

og i ettertid ser jeg en jevn økning av unike brukere og høyere treff på nøkkelord...

Så det jeg lurte på om jeg registrerer den norske siden opp mot disse utenlanske katalogene vil gi meg noe av den samme effekten mot norske søk?
 

Keanu

Geek
Jeg har også benyttet samme teknikken på noen spill-sider jeg driver. Det fine er at det viktigste nøkkelordet er i tittelen på siden, og jeg får derfor mye lenker ut med veldig bra nøkkelord.

Måten jeg testet effekten på var å legge til to av sidene i kataloger (gratis kataloger uten lenke tilbake og ikke automatisk) og ikke legge til de to andre. Ellers gjorde jeg det samme på sidene, ved å legge til innhold noen ganger i uken og bygge noen "høykvalitetsinnlenker".

Ser tydelig at sidene som ble lagt til i masse småkataloger får betydelig større trafikk fra google nå (noen hundre unike per dag), i forhold til de andre. Det er mye jobb å legge til sidene, men jeg tror absolutt det er verdt det.

Når det gjelder norske sider, så har jeg ikke prøvd det. Jeg vil tro at en innlenke fra en engelsk katalog er bedre enn igjen, så jeg kommer snart til å prøve ut dette for noen norske sider også. Det er mange kataloger som har såkalte "internasjonale" mapper, så det er det jeg kommer til å bruke for å få flest mulig godkjenninger.
 

semb

Medlem
De fleste kataloger som har noen verdi aksepterer bare nettsteder med engelskspråklig innhold, så det er vanskeligere å få full effekt for dette for en norsk enn for en engelsk side.

Samtidig er det mye som tyder på at kataloger uten noen særlig egenverdi, og særlig de som krever betaling, vil få mindre og mindre vekt i Googles pagerank-algoritmer.

Så ikke bruk alt for mye tid og penger på denne typen lenkebygging. Det er litt 2005.
 

SEO_lady

New Member
Konsentrer deg om å finne norske kataloger med relevant innhold du. Kvalitet framfor kvantitet, og aller helst linker som er gratis. Jobb jevnt og trutt og vær tålmodig, så kommer resultatene etterhvert. Og for all del, ikke bytt linker med noen!
 

Gomlers

Member
Det har ingenting for seg å si "for all del, ikke bytt lenker med noen"..

Reciprocal linking har aldri vært, ER ikke, og vil mest sannsynlig aldri bli skadelig på noen som helst måte. Iallefall ikke SEO messig..

Den myten er noe som egentlig bør bli avlivet på flekken.
 
Topp