Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenke inn til en "hovedside" fra flere andre bisider.

Stoppet

Banned
Hvis jeg har en side om f.eks. frukt (frukt.no). Her skriver jeg masse artikler om frukt. Både om konkrete frukter som epler, pærer, appelsiner o.l. Men også generelle artikler om frukt.

Så har jeg sidene appelsin.no, eple.no, pære.no osv. Hvis jeg da skriver spesifikt om disse på sine respektive sider og linker inn til relaterte artikler på frukt.no. Vil dette være bra for frukt.no eller dårlig siden jeg eier alle sidene selv?

Jeg lenker ikke tilbake fra frukt.no til noen av sidene.
 

Morph

Svart belte i snoking
Ja, den som hadde visst det med sikkerhet..:)

Det kommer selvsagt an på en rekke faktorer. For det første: er eple.no osv nettsider som du har laget nettopp for å skape linker inn til frukt.no? Hvis ja, tror jeg dette er en dårlig plan på sikt. Hvis det derimot er reelle nettsider og reelle kildehenvisninger til frukt.no (fordi frukt.no er den beste kilden på området, og ikke fordi du eier den), er det nok innafor.

Selv er jeg veldig forsiktig med linking mellom egne nettsider, men en riktig og god referanse (link) er like riktig og god selv om siden du refererer til er din egen. Og til slutt: alt med måte ;)
 

pleb

Medlem
Jeg brukte denne taktikken da jeg var rimelig fersk i gamet. Lagde en del blogspot-blogger som nisjesider og lenket opp mot den store nettsiden som var hostet på eget domene. Gikk (og går fortsatt...) egentlig helt greit, men jeg kom til det punktet hvor jeg leste meg godt nok opp på SEO til å forstå at det å putte alt av verdifullt og relevant innhold på samme nettside nok vil være det beste.

Så er det også større sjanse for at andre nettsideeiere er villig til å gi deg lenker gratis.
 

T SL

Active Member
Spør i vei.

Det kommer helt an på målet og strategien din. Er målet å lage én autoriet, som blir boostet av flere sider som lenker inn? Er målet å ranke alle sidene?

Hvor "gråsone" er du villig til å gå ift. f.eks. Google's Webmaster Guidelines? Å lenke for å lenke er ikke noe de setter pris på, men lenker er fortsatt alfa og omega for SEO.
 
Topp