Lenkebygging for reisenettsted

En tråd i 'Lenke-strategi' startet av Kenneth Dreyer, 26 Jun 2007.

1. Kenneth Dreyer Well-Known Member

Da nærmer lanseringen seg for reisenettstedet jeg har jobbet med de siste månedene, så jeg tenkte å rolig begynne lenkebyggingen min. Noen tips til hva jeg bør legge til å strategien min?

Jeg har selvfølgelig tenkt å lenke fra alle mine andre nettsteder (bortsett fra WF), skrive blogginnlegg i alle bloggene mine og nyheter på nyhetsstedene, poste på facebook og registere i de fleste norske kataloger jeg kommer over.

- Er det noen forumer eller communities jeg bør være aktiv i?
    - Noen grupper på facebook/nettby jeg bør vite om og melde meg inn i?
    - Finnes det noen norske reiseblogger som er aktive og har trafikk?
    - Noen andre nettsteder hvor jeg kan legge igjen spor relatert til reise jeg bør vite om?
    - Noe annet?

Ting som er uaktuelt er forsåvidt lenkebytting, da jeg ikke ønsker å legge ut lenker til nettsteder jeg ikke selv støtter en lenke til. De som fortjener en lenke i mine øyne vil få en lenke uansett om jeg får noe tilbake eller ikke.

2. peterandrej pensjonert moderator

Hvis det er antall du er på jakt etter, så tilbyr jo jeg tross alt å lage wordpress themes for nedlasting med sponsede linker i..

Blir mye pagerank 0 - 3, men antallet kan jo bli bra. Min blogg har pagerank 6 på grunn av slike themes.

Vi kunne lagd et "reise"-theme for å kanskje treffe "reisebloggene" for eksempel.

3. Kenneth Dreyer Well-Known Member

Mulig det vil være en idé, men vil ikke være førsteprioriteten min da jeg hovedsakelig retter meg etter norsk trafikk! :)

Del denne siden