Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenkebygging-tjeneste?

Laser

Medlem
Jeg har kjøpt en tjeneste av en norsk aktør, og vår avtale inneholder at han lenkebygger på utvalgte søkeord for optimalisering av mitt nettsted.
Nå har vi holdt på i 6 av 12 mnd, og jeg kan se at trafikk fra disse søkeordene har økt. Derimot når jeg leter etter backlinks for å sjekke hvordan dette fungerer finner jeg ingenting. Når jeg spør om hva årsaken er til det, så er svaret at hvis jeg ikke kan se det så betyr det bare at det virker....

Jeg lar tvilen komme dem tilgode hver gang, men nå er jeg interessert i å høre andres synspunkt.
Finnes det virkelig en "skjult" måte å lenkebygge?
 

Ole Avranden

utvandret
Det kommer litt an på hvilket verktøy du bruker til å sjekke lenker, men som en hovedregel kan du vel si at noe av poenget med å bygge lenker er at de er synlige.

Men leverer de virkelig ikke rapporter på arbeidet sitt? Hvis ikke ville jeg avbryte avtalen asap, for uten en omstendig rapport har du ingen mulighet til å sjekke kvaliteten på arbeidet - og dermed ingen mulighet til å se om lenkebyggingen kan gi stikk motsatt resultat.
Penguin 2.0 er et godt eksempel på det, har de bygget mange dårlige lenker så sitter du i baret i løpet av kort tid.

På generelt grunnlag vil jeg si, at jeg vil aldri bruke eksterne til å bygge lenker for meg. Det er rett og slett for risikabelt. (Jeg har testet det ved ett par anledninger, og det bare bekreftet skepsisen. Det var på et par danske nettsteder jeg testet det, og heldigvis er de avviklet nå - ellers ville de dødd en brutal penguin 2.0 død...)
 
Sist redigert:

BentJ

New Member
Du kan skjule lenker, så det kun er google bots som ser dem. Men du må legge inn scripts i html koden som blokere vanlige bots fra å lese lenkene. Tvivler i midlertidig på noe vanlig seo firma gjør dette, da du skal ha adgang til alle de steder du lenker fra og eneste grunn til å gjøre dette er for at konkurrenter ikke skal kunne kopiere dine lenker.

Men vil også tro at du kan se alle i google webmasters uansett.
 
Sist redigert:
Topp