Kjapp og trygg hosting for Wordpress

LenkeBYTTE blir mindre verdt - ny strategi?

Epsilon

Medlem
Jeg ser flere og flere som mener at dersom side A lenker til side B, og side B lenker tilbake til side A, så har det ikke all verden med verdi. Altså vanlig lenkebytte.

Men hva med å gjøre det slik:
Side A lenker til side B.
Side C lenker til side A.

På den måten går det ikke frem og tilbake.

Hvis vi tar for oss f.eks. gitarer:

Dersom grønnegitarer.no (som man eier selv) trengte flere lenker kunne de bytte lenker med nyeELgitarer.no (som noen andre eier). Dersom de bytter lenker lenker de til hverandre...

Men i stedet for dette kunne man fått nyeELgitarer.no til å lenke til grønnegitarer.no. Og som gjengjeld for tjenesten får man lærdegåspillegitar.no (som man eier selv) til å lenke til nyeELgitarer.no

Hva tenker du om vanlig lenkebytte? Er det lite verdt (som mange hevder)?
 
Mulig jeg er helt på jordet her, men alle guider og sånt jeg har lest om temaet sier at man skal lage nettsteder for mennesker og ikke for søkemotorer. Og jeg kan ikke helt se hvordan en slik teknikk gagner brukerne dine.

Ellers, som picxx sier, ingen ny strategi.
 

Epsilon

Medlem
Jeg viste at det ikke er noen revolusjonerende strategi. Men jeg ser også at det er mange som lenker fra side A til B og side B til A.

Har den typen lenking noe verdi lengre?

@olafmoriarty, det er ingenting i veien for å lage knallgode nettsider hvor man har noen lenker på bunnen ;-)
 

Epsilon

Medlem
Joda, på det settet vil det naturligvis hjelpe. Men det jeg lurte på var verdien i forhold til å rangere i Google. Om A lenker til B og B lenker til A. Vil det hjelpe fordi sidene handler om samme tema, og man gir hverandre relevante ankertekster? Vil det hjelpe på PR? Eller vil effekten av begge disse tingene nærmest visket ut fordi det er lenker som går tur-retur?

Jeg kom nylig over noen som mente at lenker frem og tilbake hadde mistet sin verdi. Men jeg husker ikke hvor det kommer fra.
 

OldHP

Medlem
Nå ja..

Men kanskje trådstarter mener fremover mot fremtiden, leste et sted fra en seo ekspert at google vurderer å forandre på systemet sitt, sansynligvis for å gjøre det bedre for sånn som det er idag kan dårlige sider få bra pr bare ved linkbytting og ved å kjøpe lenker.
 
Topp