Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Levetid på mobil app

kongen

kongemedlem
La oss si jeg lanserer en mobil app til Android i dag, kan man forvente at appen fungerer om 2 år, eller må man oppdatere appen hver gang Android oppdateres?
 

kongen

kongemedlem
Takk for svar :)

Kan man få appen til å sjekke om det har kommet en nyere versjon av appen og starte installasjon av den nyeste versjonen uten brukerinvolvering, eller må brukeren selv sjekke og oppdatere appen?
 

Stoppet

Banned
Det finnes auto oppdateringsmuligheter på androidtelefoner. Hvertfall i de tilfeller apøen tillater det.
 

mra

Active Member
Da er du vel nødt å pushe oppdatering via markedsplassene? Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg tviler på at det er lov ihht. TOS å pushe updates utenom, det ville i så tilfelle være et veldig stort sikkerhetshull.
 

kongen

kongemedlem
Vil markedsplassene gi melding til brukerne om at det finnes ny versjon da? Eller vil markedsplassene pushe nyeste versjon til mobilene så de automatisk oppdateres?
 

xdex

Medlem
Vil markedsplassene gi melding til brukerne om at det finnes ny versjon da? Eller vil markedsplassene pushe nyeste versjon til mobilene så de automatisk oppdateres?

Spørs hva hver enkelt bruker tillater. Jeg krever f.eks. at jeg fysisk går inn og trykker oppdater før det skjer noe, men man vil bli varslet en (eller flere ganger via appen) dersom det foreligger en ny versjon.
 

beatngu

Member
Normalt så blir appen oppdatert når brukeren starter appen.
Appene som du lager er koblet opp mot de diverse developer accounts som du har hos google,apple og Microsoft ,
Når appene finner en ny versjon når brukeren starter appen så blir den lastet ned og oppdatert.

Når det gjelder android som har sykt mange forskjellige versjoner av android så velger du hvilke android versjon appen skal funke på når du lager den.Du setter min og max versjon i appen og så vil den funke på alt i mellom disse verdiene.

Viss du slipper ut en android app i dag til den nyeste versjonen og lar den stå i 1 år så kan de som har den nye versjonen av android fortsatt bruke appen etter 1 år.

Men viss du slipper ut appen i dag og så kommer det en ny versjon av android i neste uke med nye funksjoner så er du nødt til å oppdatere appen for å bruke de siste funksjonene ,men trenger du ikke disse funksjonene så trenger du ikke oppdatere appen.

Men du har også andre ting som krever at du oppdaterer appen slik som nye funksjoner av SDK.
Jeg har flere apper i storene og jeg har ett som jeg ikke har oppdatert på 1.5 år og jeg fikk mail at det har kommet et nytt age rating system som ikke var når jeg lagde appen og jeg må legge dette til i appen min ellers blir den tatt vekk fra storen.

Så på spørsmålet ditt om du må oppdatere appen hver gang en ny versjon av android kommer så er svaret nei.

Det fungere slikt at en android app er backward compitable så viss du lager en app for android 4.4 også slipper de ut android 5.0 så vil de brukerene med android 5.0 kunne bruke appen din siden versjonen er lavere en det som de har installert.

Når det gjelder oppdatering etc av apper så er det svært enkelt fordi de diverse storene tar seg av dette og det eneste du trenger å gjøre er å laste opp en ny versjon så tar storen og ordner alt som å sende en push notification til brukeren at det er en ny versjon.

Det er derfor de har laget storene så det er mye enklere for developers å oppdatere og slike ting siden storen tar seg av alt dette.

Med ett desktop app så må du gjøre alt selv og det er mye arbeid å sette alt opp og du trenger
- License server
- Update server
- Push notification server
- Encrypters

Alt dette tar de diverse storene og ordner når du bruker de til å laste opp appene dine i stedet for å gjøre det manuelt utenom storene.
 
Topp