Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Lik oss på Facebook" vs "Følg oss på Facebook"

Noen tanker rundt dette? Jeg skulle jo inderlig ønske at det ikke spiller noen rolle, men det gjør det jo sannsynligvis.. :rolleyes:

Umiddelbart tenker jeg at "Følg oss på Facebook" er best siden denne insinuerer størst aktivitet; når jeg leser "Lik oss på Facebook" tenker jeg på en eller annen blautfeit kar som sitter i sofaen i stua i bare helsetrøye og underbukse og klikker "Liker" uten noen gang å engasjere seg, mens en som "følger" gjør det fordi han vil lese/se mer. Sistnevnte er for øvrig også påkledd. :D Hehe..

Selvsagt, er ikke garantert aktive likere fordi om man bruker "Følg oss", men kanskje man tiltrekker seg andre likere enn med "Lik oss"?

Ka du trur?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
I mitt hode "følger" man på Twitter og "liker" på Facebook.
 

Dagobert

New Member
Hva med "vær sosial med oss på facebook" eller "bli venn med oss på facebook"?

Bør da ikke bruke FB kun som reklameplass, men også skape verdi for følgerene dine. Kan gjøres på mange måter som å dele morsomme bilder, artikkler osv. som engasjerer og er relevant til det du driver med. Bruker man FB kun til reklame så er det normalt ganske vanskelig å selv få noe verdi av alle som liker.
 
I mitt hode "følger" man på Twitter og "liker" på Facebook.

Joda, men likevel.. Kanskje jeg burde kjøre en test på det eller noe. :)

Hva med "vær sosial med oss på facebook" eller "bli venn med oss på facebook"?

Bør da ikke bruke FB kun som reklameplass, men også skape verdi for følgerene dine. Kan gjøres på mange måter som å dele morsomme bilder, artikkler osv. som engasjerer og er relevant til det du driver med. Bruker man FB kun til reklame så er det normalt ganske vanskelig å selv få noe verdi av alle som liker.

Vet, er det jeg gjør og, og siden vokser i grunnen relativt fort. Jeg poster 95% godt innhold på Face-siden, og nesten alle leserne mine kommer derfra. Er jo en av de kjappeste måtene å få trafikk på, men det kommer forhåpentligvis også mer trafikk fra søkemotorene etter hvert.
 
Topp