Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Liker" på facebook

Kassimaja

Geocacher
Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men jeg forsøker meg her.

Mange sider har etterhvert muligheten til at brukere kan klikke på "liker" på sine sider sådukker det opp på facebook at den og den personen liker ett eller annet. Det jeg lurer på er om det finnes enmetode for å finneut hvem som har klikket på liker på en av dine nettsider. Finnes det et søkdu kan gjøre for å finne ut av det?
 
Om "Liker" er knyttet til en side man har opprettet for nettstedet på Facebook kan man jo se hvem som liker siden der. Hvis ikke er det i hvert fall mulig å velge å vise de som har trykket liker ved knappen, jeg vet ikke om det fins en bedre metode for å sjekke. For å vise personene som liker siden ved knappen legger du inn show_faces:true i koden, les mer på Facebook sin side om "Liker". Det er mulig du må gjøre området rundt knappen større for at de skal vises.
 

Kassimaja

Geocacher
Det er snakk om artikler på en blogg somblir likt, men det er ikke noe alternativ å legge ut bilder på bloggen på hvem som liker. Jeg er på jakt etter noe som kan gjøres litt mer "backend" for å se hvem som liker. Har forsøkt forskjellige søk på facebook, men de gir ikke noe svar.
 

sta

Medlem
Det er mulig men administrasjonen av dette kan fort bli tungvindt om du ønsker å gjøre det manuelt.

Det du kan gjøre er å implementere Open Graph på siden det gjelder, og bruke din personlige Facebook ID i attributen fb:admins. Etter du selv har klikket på "Liker" på siden vil denne bli behandlet som en hvilket som helst annen Faceboook fan-side og du vil kunne hente ut brukerdetaljer om alle som liker siden, via Facebook sin API.
 
Jeg har et spørsmål angående denne funksjonen. Jeg skal legge denne "liker" knappen i bunnen på de sidene jeg har bilder på, men jeg får ikke til å legge teksten ved siden av knappen til engelsk? Slik det er nå uten noe fastsatt språk står det på både norsk og engelsk, (jeg regner med dette varierer alt etter hvilket språk den enkelte har på facebook) f.eks "Registrer deg to see what your friends like".


Jeg bruker Iframe koden og på facebook skriver de dette:

"include a locale parameter with the proper country code in the src URL.
Example: src="http://www.facebook.com/widgets/like.php?locale=fr_FR&..."

Hva skal jeg skrive i min kode for å få teksten på engelsk?
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?locale= ???

Jeg har prøvd en rekke ting, bla. "en_US". Teksten blir da på engelsk, men funksjonen funker selvfølgelig ikke da..


Jeg blir gal! Er det noen som kan hjelpe?
 

agrimsrud

Medlem
Det er snakk om artikler på en blogg somblir likt, men det er ikke noe alternativ å legge ut bilder på bloggen på hvem som liker. Jeg er på jakt etter noe som kan gjøres litt mer "backend" for å se hvem som liker. Har forsøkt forskjellige søk på facebook, men de gir ikke noe svar.

Jeg er ingen ekspert på Facebook, men jeg vet at Facebook Innsikt lar deg holde tritt med en del brukeraktivitet.

- Gå til Facebook Innsikt
- Under aktuell side trykker du Vis innsikter, og trykker Brukere i menyen til venstre.
- Bla deg ned til Aktiviteter og Eksterne referanser

Nå vet jeg ikke om denne klarer å logge trafikken gjennom Liker-knappene, eller om den kun logger eksterne inn-lenker til en Facebook-side, men jeg håper dette ihvertfall kan hjelpe noe på vei :)
 
Sist redigert:

KaareF

Medlem
Jeg har et spørsmål angående denne funksjonen. Jeg skal legge denne "liker" knappen i bunnen på de sidene jeg har bilder på, men jeg får ikke til å legge teksten ved siden av knappen til engelsk? Slik det er nå uten noe fastsatt språk står det på både norsk og engelsk, (jeg regner med dette varierer alt etter hvilket språk den enkelte har på facebook) f.eks "Registrer deg to see what your friends like".


Jeg bruker Iframe koden og på facebook skriver de dette:

"include a locale parameter with the proper country code in the src URL.
Example: src="http://www.facebook.com/widgets/like.php?locale=fr_FR&..."

Hva skal jeg skrive i min kode for å få teksten på engelsk?
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?locale= ???

Jeg har prøvd en rekke ting, bla. "en_US". Teksten blir da på engelsk, men funksjonen funker selvfølgelig ikke da..


Jeg blir gal! Er det noen som kan hjelpe?

nb_NO er koden for å få norsk språk, men jeg har litt problemer med å få den til å bli norsk selv med denne inne.
 
Topp