Kjapp og trygg hosting for Wordpress

LikerDet.no - diggklone

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden Kudos la inn årene i høst fant jeg ut at det kunne trenges noe nytt og liknende, men forhåpentligvis bedre... Kudos (og flere av "arvtakerne") hadde jo en drøss med problemer, både mht policy og teknisk, så jeg håper å unngå dette.

De som har pusla litt med pligg vil sikkert kjenne igjen layouten, jeg har ikke giddet å gjøre noe voldsomt med denne, for det meste bare tilpasset css og laget en enkel logo, det blir sikkert litt mer tilpasninger etterhvert.

Alt er veldig beta-ish foreløpig, så ta ting med en klype salt. Foreløpig er tilogmed sidene bare testet i Safari, så om det er noen snodige ting som skjer - spesielt i IE7/8, så er jeg veldig takknemlig for tips om dette.

LikerDet.no - Norges nettside for sosial nyhetsdeling og nettverksbygging

Kudos hadde jo en ganske snodig policy, med at man ikke fikk legge inn egne saker og de ville vel egentlig heller ikke ha saker der fra andre "kommersielle" aktører. Man kunne også stemme uten å registrere seg, noe som åpnet for massiv gaming.

Jeg gjør det motsatt.

1: Jeg oppfordrer til, og prøver å gjøre det enkelt å legge inn egne saker. Det er f.ex. mulig å legge inn RSS-feed (1 pr bruker*), dessverre ser det ut til å være litt mer klønete med pinging, men vi får vel se etterhvert.
2: Om det er en kommersiell side det linkes til, eller en superpersonlig blogg, er totalt likegyldig (twinglyhoreblogger kan nok derimot risikere å forsvinne sporløst, ett sted må grensa gå).
3: Jeg kommer til å kreve innlogging, men gjør det til gjengjeld veldig enkelt å registrere seg ved hjelp av "connect to facebook"-funksjonen. Regner med at dette burde senke terskelen for å registrere seg ganske dramatisk.

Skulle det bli problemer med spamming eller juks, så er løsningen så enkel som at det/de aktuelle domenet/ene svartelistes. Jeg forbeholder meg selvsagt også retten til å slette ting jeg måtte finne upassende.

Wordpress-plugin-stemmeknapp og en enkel javascript-stemmeknapp for de med andre løsninger kommer.

Hvor ofte oppdateres RSS-feeds? Foreløpig fire ganger i timen, så får vi se hvordan det funker.

Hva med reklame? Planlegger å holde dette på et absolutt minimum, om noe i det hele tatt. I utgangspunktet er det ingenting.

---------

Så... hva syns dere?

Farger/utseende?
Greie kategorier? Noen dere savner?
Andre bugs, ting dere reagerer på eller savner?

Jeg vet også at det er en del dårlige oversettelser i titler++ foreløpig, det er ikke alltid like lett å finne passende norske ord, og det er sikkert steder jeg rett og slett har oversett, tar gjerne imot tips og forslag.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, tenkte meg at facebook-koblinga burde gjøre folk litt mer vennlig innstilt til registrering :)

Ja, det er det volumet som blir nøtta Tonny. Håper jo selvsagt på å dra med noen folk herfra, pluss at jeg skal godsnakke litt med noen jeg kjenner i et par litt større publikasjoner, vi kan jo se om vi klarer å finne på noen goder for earlybirds, men nå i første omgang må jeg bare bli 100% sikker på at ting faktisk funker :)
 

webpiken

Medlem
Min første reaksjon er at den ser ut til å være rettet inn mot gutter og menn.

Om du også vil appelere til piker og kvinner, ville jeg lagt til flere kategorier som for eksempel interiør, familieliv, matlaging&vin, hobby/håndarbeid og så videre.

Sånn i farta savner jeg også kunst, teater og dyr/kjæledyr.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Gode poenger webpiken, det er unektelig en mann som har sittet og fundert ut kategoriene, så det er vel ikke så rart om det gjenspeiles foreløpig, men vil selvsagt gjene ha med damene også, både små og store, så alt av slike forslag er hjertelig velkomne.

Hmm... altså foreløpig:
  • interiør
  • familieliv
  • matlaging&vin
  • hobby/håndarbeid
  • kunst
  • teater
  • dyr/kjæledyr

Mat og drikke trodde jeg faktisk jeg hadde lagt inn allerede under livsstil, men det ser ut til at det aldri kom ut av hodet mitt. Forslag til hvor dyr/kjæledyr kan passe?

Barn & Familieliv kan vel kanskje være en egen kategori, eller ...? Vad tycks?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kan det være problemer med norske tegn? Har testet et par artikler og begge gir trøbbel med æ, ø og å i visningen. Ellers glimrende tjeneste! ;-)
 

Knut

Medlem
En kategori for for de fjortissene med rosablogger kanskje? Personlig eller noe i den dur. Skape kanskje litt volum om man får noen av dem
 

testdriver

Ha det bra..
Liker det. :)

Forslag: Hva med en Connect with Facebook-knapp med en liten tekst som forklarer hvor superenkelt det er å bruke på login.php?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Noe er riv ruskende galt med menyen din (hvor du viser kategorier.) Dersom jeg holder musepekeren over slik at elementene i menyen kommer frem, og holder musepekeren her i ca 1 sekund før jeg tar musepekeren videre nedover i menyen for å velge kategori, da forsvinner hele menyen igjen. Jeg merker at den fungerer dersom jeg lynkjapt tar musen ned i en av menyelementene som kommer frem, men det er ikke holdbart at jeg må være så kjapp. Jeg er tross alt en gammel mann som ikke alltid kan være så kjapp som det der.

Ellers var det en litt unik tittel når jeg søkte ser jeg, hvor det kommer frem "Søk i resultater" som tittel altså. Desverre finner jeg ikke en søkeboks som lar meg søke i resultatene. :D

Lykke til videre.
 
Topp