Kjapp og trygg hosting for Wordpress

link fra en liten blogg med få linker eller stor blogg med mange linker

jagarock

Information Research & Analytics
Kanskje et umulig spørsmål å svare på.

Hva gir mest boost i google. Å stå oppført under sponsorer for en stor blogg, med 10000 lesere om dagen og 20 utlinker fra før, eller en liten blogg, med 100 lesere om dagen og kanskje ingen andre utlinker.

Har jo lest det at jo flere linker det går ut fra et sted, jo mindre verdi får linkene, men samtidig jo bedre ranking nettstedet har jo høyere verdi får de også.

Min konklusjon er vel at det er mest safe å sponse de største bloggerne, da jeg ihvertfall får instant reward i form av mye pr og folk som gjerne kjøper med en gang.

Men ser at det er andre som ikke tenker sånn, ser andre med veldig gode googleresultater som har sponsa masse småblogger som gjerne ikke har mer enn en kommentar eller to på innleggene sine.
 

Erlend

Medlem
jeg har nå skjønt at sålenge bloggene ligger på forskjellige domener så lønner det seg nesten uansett.

men å sponse 100 stk på blogg.no gjør nok ikke særlig for google.

Det spiller ingen rolle om bloggen er på blogg.no eller ikke. En blogg hos blogg.no kan ha stor verdi å bli linket fra!
 

jagarock

Information Research & Analytics
Det spiller ingen rolle om bloggen er på blogg.no eller ikke. En blogg hos blogg.no kan ha stor verdi å bli linket fra!

ja det jeg mente var at forskjellen på 0 til 1 link fra et domene er mye større enn forskjellen på 1 til 100 linker fra et domene.

at jeg vil heller ha 100 linker fra forskjellige domener, enn 100 linker fra underdomener av ett domene.
 

Himmelbutikken

New Member
Hei, litt nub i dette. Å setter derfor veldig pris på gode svar.. Er det altså en ide å få mest mulig innlenker fra flest mulig småbloggere? hvor mye bør en da f.eks betale til vær enkelt? er gavekort et ok alternativ til betaling? Hvor viktig er det at bloggenes innhold er relaterbart til det vi selger i nettbutikken?
 

Scandic1

Medlem
Jo høyere PR den bloggen har enn ditt nettsted jo bedre er det;) Enda bedre om ditt nettsted er linket fra tekst som er i hovedmenyen ;)
 
Topp