Kjapp og trygg hosting for Wordpress

litt moral eller kanskje ikke?

Glum

New Member
Hei folkens!

Vil klasifisere meg selv som rimelig grønn på bruken av sider som digg.com, kudos.no , diggdet.no osv.

Mitt spørsmål er rett og slett, er det rett av meg å bruke dette "verktøyet" til å markedføre min egen side (kommersiell side) via slike sider som nevnt over. Da tenker jeg på at jeg selv legger inn saker fra egen side og prøve å promotere den aktivt på denne måten.(få venner til å hjelpetil med å få sakene ranket høyt osv)

svar/tanker rundt dette mottas med takk :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er selvfølgelig ingenting galt av deg med å legge ut lenkene på slike web2.0 sider! Det er jo trossalt opp til brukerene av siden å stemme deg opp, og for å få til det må du gjøre noe som tirrer opp brukerene på et eller annet vis.

Og om du ikke får noe særlig brukere ut av det, så er det jo uansett ekstra innlenker :]

Om du har en kommersiell side vil jeg også anbefale og bruke en blogg, hvor du titt og ofte skriver om saker relatert til hovedsiden din. Det gir for det første ekstra innlenker, og du kan lettere bruke bloggen til å komme inn i forskjellige bloggcommunities (pingtjenester osv)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Rent moralsk ser jeg ingen betenkligheter med å legge ut linker på for eksempel digg.com for å få ekstra besøkende, da brukerne uansett fjerner de linkene de ikke har interesse for. Gode linker som er nyttige for brukerne kommer høyt opp på slike sider fordi de er nyttige eller gode. Om siden er kommersiell har ingenting å si.

En annen side av saken er jo den at slik markedsføring ikke har noe for seg hvis du for eksempel ønsker å skaffe deg faste lesere eller øke salget. Etter min erfaring, og mange andres også, betyr den økte lesermassen lite eller ingenting i forhold til inntekter i form av økt antall klikk på annonser, økt salg, etc. Digg brukere klikker nemlig ikke på annonser.

Digg brukere undersøker heller ikke "resten" av siden din etter at de har lest artikkelen de kom dit for.

Men det er klart; det kan jo sikkert ikke skade heller med å ha tusenvis av digg-brukere inne på siden din fra tid til annen. Regn likevel ikke med at du får så veldig mye ut av det hele. Kanskje noen innlinker, men det er da også alt.

Hvis det er innlinker du er ute etter, finnes det mange metoder som er mye mer effektive. Som å gi bort gratis themes for eksempel.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har ikke brukt digg eller diggkloner så mye til annonsering, men har hatt noen saker oppe som fikk brukbart med besøk.
CTR på disse brukerne til sponsor var på ca. 5% , noe som alldeles ikke er å kimse av.
Det skal sies at CTR på "vanlig" annonsering rundt omkring på siden lå på lik 0%.
 
Topp