Kjapp og trygg hosting for Wordpress

LiveAds søker nye trafikkpartnere!

ChristinaF

New Member
Hei alle mann :)

Jeg heter Christina og jobber i LiveAds. Vi er for tiden ute etter flere trafikkpartnere til nettverket vårt.

Vi er et affiliatenettverk som spesialiserer oss på det norske markedet, og kaller oss spesialister på nisje. Vi arbeider med mange store annonsører og er et supplement/alternativ til de store internasjonale affilliatenettverkene. Vi jobber målrettet med å kunne tilby kundene våre et spredningsverktøy til målgrupper de ikke har hatt fått tilbud om å nå tidligere og i takt med at flere og flere annonsører får opp øyenene for tilbudet vårt øker behovet for gode, stabile og kvalitetsterke samarbeidspartnere på trafikkbiten.

Hos oss er marketing en ærlig sak, hvor vi, annonsør og trafikkpartner sitter i samme båt hvor alle tjener penger ved å samarbeide.

Fordeler ved å være en del av vårt publisher-team:

- Vi oppererer med et selvbalanserende system hvor de annonsørene som har best beviselig effekt på din nettside er de som på rundgang vil få visninger, størst visngsprioritet derimot går til høystbydende av disse.

- Du som publisher vil få utbetalt 50% av all omsetning du har generert hver måned. Om annonsøren betaler 5,- for et klikk vil du motta 2,50,- om noen klikker via din side. Om annonsøren betaler 200,- for et salg tjener du 100,-, osv. Vi tilbyr annonsørene våre CPC, CPO og anbefaler splittavtaler, dette er lønnsomt for deg som publisher.

- Salgsteamet vårt jobber kontinuerlig med å holde CPC og CPO prisene våre på et godt nivå, slik at du som publisher tjener godt på salgene og klikkene du genererer.

Vi søker deg som:

- har en blogg, en nettside eller en nettbutikk med disponibel plass til en eller flere annonser.

- ønsker et profesjonelt samarbeid med et ledende firma innen kostnadsdyktig markedsføring.

Vi har ingen krav til størrelse på nettstedet ditt og er interesserte i både smale nisjer og mere usegmenterte nettsteder. Fellesnevneren for vår arbeidsmetode er "litt av alt og noe for alle", fiskekroker selger bedre på jakt og fiske-forumet enn hos de store nettavsiene, samtidig fungerer helt andre ting hos en politisk blogg - vi går bredt. :)

Jeg ønsker å høre fra dere, store som små, erfarne og uerfarne. Kontakt meg gjerne på epost christina.fraas@liveads.no og skriv mere enn gjerne her! :D
 

pleb

Medlem
Hvilke nisjer er dere store innen, og hvor mange klikk-kampanjer kjører dere regelmessig?

Om det er mange klikk-kampanjer med klikk til 4 og 5 kroner på både banner- og tekstlink, så vil jeg kanskje være interessert.
 

ChristinaF

New Member
Her er en tråd om Liveads:
https://www.webforumet.no/forum/affiliate-programmer/16221-liveads-no.html

Ser ut til at dere ikke betaler så bra.

Hvorfor skal jeg bruke dere isteden for Google Adsense eller Scandinavian Ad Networks? Leverer dere relevante annonser?

Hei Erlend :) sett på maken, der var det en tråd om oss fra før. Gøy!

Vi har en veldig ærlig splittavtale hvor vi "deler butikken" 50/50. Selvom jeg ofte ser på daglig gjennomsnitt på priser annonsørene betaler vil den største variasjonen utgjøres av typen kampanje og hvilken bransje det er snakk om.

Vi har mange fornøyde publishere som kommer bedre ut av det hos oss enn hos andre lignende nettverk - men selvsagt er det forskjell på hva som er optimalt for hvert enkelt nettsted :)

Vi leverer relevante annonser og bruker et algoritmesystem for å segmentere hva som fungerer hvor, istedenfor å "synse", jeg er glad i alt som kan bevises med tall. :)
 

ChristinaF

New Member
Hvilke nisjer er dere store innen, og hvor mange klikk-kampanjer kjører dere regelmessig?

Om det er mange klikk-kampanjer med klikk til 4 og 5 kroner på både banner- og tekstlink, så vil jeg kanskje være interessert.

Takk for rask feedback, vi er størst i segmentet ung kvinne hvor vi har størst trykk av godt betalende annonsører, men har både store og små annonsører som trenger smalere nisjesider for høyere konvertering :) fortell meg gjerne om nettstedet ditt på mail eller pm om du ønsker et mere utfyllende svar.

Vi har idag omlag 60 annonsører på rene klikk kampanjer, og noen tialls flere om vi regner aktive med CPC/CPO-splitter også. Gjennomsnittlig klikkpris ligger idag på 4,3kr. (nå skal sant sies at juli er den tråeste måneden i året). Klikkbasert ligger finans og bank høyest.
 

Bjrl

Medlem
Jeg har brukt Liveads i noen måneder, og er helt fornøyd med produktet de leverer. Har prøvd dem både som publisher og som annonsør. Rett nok i liten skala enn så lenge.

Her er et kort sammendrag av historikken som publisher hos dem:

Dato Visninger Ant.klikk Ant.salg Inntekt CPM
01.07.2012 20,815 21 0 65.00 0.31
01.06.2012 36,256 30 1 279.50 0.77
01.05.2012 36,543 33 0 78.70 0.22
01.04.2012 51,323 53 0 213.00 0.42
01.03.2012 11,330 27 0 121.00 1.07
 
Sist redigert:

Bjrl

Medlem
Gjennomsnittlig CPM på 0.206 er jo dritdårlig... :eek:

Hvor finner du at gjennomsnittlig CPM er 0,206...? Og hvorfor er det i såfall "dritdårlig"?

Selv har jeg høyere snitt-CPM på annonsene fra Liveads, og bruker aldri Liveads som standalone leverandør til sidene mine. På et nettsted har jeg f.eks. 11 reklamer på en enkeltside, hvorav to av dem er levert fra Liveads. CPM fra Liveads-annonsene må summeres med CPM fra de andre annonsene på siden for å finne total CPM for denne aktuelle siden - som forøvrig blir et helt upåklagelig tall.
 
Sist redigert:

ChristinaF

New Member
Spennende å høre om forskjellige erfaringer! Hsuk at dere bare må maile meg/sende pm om noen ønsker mere spesifikk info eller erfaringer med nettsteder i deres bransje i forhold til annonsørene vi har per idag o.l. :)
 
Topp