Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Log inn vindu til interne sider,WP

bolle

New Member
Hei, på hovedmenyen min ønsker :gruppelederinfo og når de trykker på den skal de få et log inn vindu der de må skrive inn brukernavn og passord. Når de har gjordt dette så kommer de til en side. Hvordan kan jeg gjøre dette?
 

picxx

Well-Known Member
Du kan passordbeskytte posten eller siden.
Dette gjør du når du lager siden/posten.
 

bolle

New Member
Jeg arbider med word press. På første siden min der ønsker jeg aldså det det jeg skrev over
 

Ståle

Medlem
Som picxx skriver så kan du velge et passord som brukere må skrive inn for å se psoten/siden i wordpress.

Denne funksjonen ligger under selve området hvor du skriver psoten/siden og kalles "Password Protect This Page/Post".
 

bolle

New Member
Hei, det høres enkelt ut, men jeg trenger mer forklaring. Når jeg er inne på word press og redigerer siden min som heter gruppelederinfo skal jeg da velge passord?
Kan da folk på menyen på første siden av hjemmesiden min trykke på gruppelderinfo og få et logg inn vindu og så komme til denne siden?
 

Ståle

Medlem
Hei, det høres enkelt ut, men jeg trenger mer forklaring. Når jeg er inne på word press og redigerer siden min som heter gruppelederinfo skal jeg da velge passord?
Kan da folk på menyen på første siden av hjemmesiden min trykke på gruppelderinfo og få et logg inn vindu og så komme til denne siden?

Det stemmer, hvis du velger passord når du redigerer siden din så må brukerene skrive inn dette passordet for å se innholdet på siden. La ved et par bilder så du ser hvordan det ser ut default. :)
 

Vedlegg

  • passord3.jpg
    passord3.jpg
    8,8 KB · Sett: 8
  • passord.gif
    passord.gif
    4,5 KB · Sett: 8

bolle

New Member
Hei, det høres enkelt ut, men jeg trenger mer forklaring. Når jeg er inne på word press og redigerer siden min som heter gruppelederinfo skal jeg da velge passord?
Kan da folk på menyen på første siden av hjemmesiden min trykke på gruppelderinfo og få et logg inn vindu og så komme til denne siden?
 

Ståle

Medlem
Hei, det høres enkelt ut, men jeg trenger mer forklaring. Når jeg er inne på word press og redigerer siden min som heter gruppelederinfo skal jeg da velge passord?
Kan da folk på menyen på første siden av hjemmesiden min trykke på gruppelderinfo og få et logg inn vindu og så komme til denne siden?

Ja. :)

......
 

bolle

New Member
Jippi!!!! nå fungerte det takk så mye for hjelpen. Når de har logget seg inn og funnet første siden på gruppelederinfo, kan de da få menyvalg(eller ord som de kan trykke på) til sider sider som jeg har lagret som private, uten at de igjen må taste inn passord for de nye sidene.
 

picxx

Well-Known Member
Beklager sent svar her bolle, og mulig du har funnet ut av dette selv.
Jeg har personlig ikke jobbet så mye med grupper i wordpress, men jeg er ganske sikker på at om det ikker er default i wordpress, finnes det en plugin, som lar deg definere hva de forskjellige brukergruppene skal få tilgang til på siden din. Dette betyr at om noen logger inn som 'brukergruppe' vil de se det som er default på bloggen, mens om de logger inn som f.eks. 'vennegruppe' vil de få tilgang til flere områder på bloggen din.
 
Topp