Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Måle nedlastningstid på nettsider

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Skal nå gå igang med en prosess for å øke farten litt på en av mine kunders nettsider. Ser i GWT at den ikke yter så bra som den egentlig burde, så jeg må lage en slagplan og måle effektiviteten underveis med et verktøy jeg kan teste med når som helst.

Hva er "best practices" for å gjøre det? Regner med det kan være en ide å teste fra flere relevante servere? Siden er Norsk, så jeg innbiler meg at load time fra USA og Australia ikke er så relevant.
 

picxx

Well-Known Member
"tracert" er vel en grei måte..da kanskje fra en norsk proxy, om du ikke befinner deg i norge.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Trenger noe litt mer avansert, aller helst med tjenere i Norge også. Det må ikke bare måle responstid, men også nedlastningstid av html, bilder og annet som er på en nettside.

Skal tweake en nettside så hardt at den nesten genererer overskuddsenergi innen jeg er ferdig!
 

picxx

Well-Known Member
Skal tweake en nettside så hardt at den nesten genererer overskuddsenergi innen jeg er ferdig!

Da får du gjøre som det amerikanske forsvaret.
Ha en plan klar for det våpenet du har planlagt!
(I tillegg kan du sikkert selge det etterhvert).
 

twiztar

Medlem
Hei,

Skal nå gå igang med en prosess for å øke farten litt på en av mine kunders nettsider. Ser i GWT at den ikke yter så bra som den egentlig burde, så jeg må lage en slagplan og måle effektiviteten underveis med et verktøy jeg kan teste med når som helst.

Hva er "best practices" for å gjøre det? Regner med det kan være en ide å teste fra flere relevante servere? Siden er Norsk, så jeg innbiler meg at load time fra USA og Australia ikke er så relevant.

jmeter/ab er vel ganske mye brukt. Men vil du forbedre eksisterende brukeres opplevelse eller gjøre rom for flere? En reverse proxy kan gjøre underverker for responstid.
 
Topp