Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magento kontra wordpress

SignHver

Medlem
Er det noen formeninger om dette her på forumet? Jeg drifter wordpress-butikk og er jo veldig fornøyd med dette. Skal bygge en ny butikk nå - og tenkte høre litt, siden det kanskje har blitt uttrykt at Magento skal være veldig bra.

Hadde blitt veldig glad om vi kunne ha utveksla litt erfaringer!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg bruker en enkel tommeregel: har du noen få produkter i noen få kategorier (nisje altså), så kan WordPress være veldig fint. Forskjellige butikk-plugins vil gi det muligheten å velge akkurat en måte som passer for deg.
Magento derimot er full-blown; fint om du trenger dette.

Kan være jeg tar feil såklart ;)
 

ptomter

Medlem
Enig

Jeg bruker en enkel tommeregel: har du noen få produkter i noen få kategorier (nisje altså), så kan WordPress være veldig fint. Forskjellige butikk-plugins vil gi det muligheten å velge akkurat en måte som passer for deg.
Magento derimot er full-blown; fint om du trenger dette.


Er enig i at Wordpress nettbutikk er relativt enkelt og greit for små nisjer, men begrenset utvalg av produkter osv. og at Magento er delux utgaven av nettbutikker. Magento dekker de aller fleste funksjoner og er liksom "heavy weigh" of nettbutikker, man må også dermed passe på at man har tid, eventuelt et støtte apparat rundt dette hvis noe går galt.

Er som med alle andre løsninger, når ting fungerer så fungerer det veldig bra, når det ikke fungerer kan det fort koste deg penger både i form av inntektstap, samt omkostninger for å få fikset dette, hvis man da ikke har en god vedlikeholdsavtale, osv.
 

SignHver

Medlem
Ja enig. Kjører en wordpress-nettbutikk nå, og det fungerer jo igrunnen helt greit (så lenge det fungerer...) Men føler det og er veldig sårbart med hensyn på at du har wordpress i bunn, og avhengig av både tema - at det skal fungere som det skal - og at alle plugins samarbeider osv... og det gjør de jo ikke alltid...

Men dette er kanskje det samme med Magento? Du blir vel avhengig av flere aktører der også? Og kanskje noe dyrere disse plugins man må ha?
 
Topp