Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magento nettbutikk - Hvilket webhotell?

alterego

Medlem
Leser noen gamle (2009) tråder her på forumet som fraråder å kjøre Magento hos Domeneshop.

Er det noen norske webhotell som er spesielt egnet til å kjøre Magento?

Noen som har egne erfaringer basert på Magento?

(nettbutikken er allerede laget i Magento, så det er ikke aktuelt å bytte system)

På forhånd takk :)
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg har hatt en kunde med Magento på webhotell hos meg, og han var godt fornøyd. Vet han slo på støtte for APC caching av variabler, samt brukte noe som het TurboCache ved tuning. Han har lagt ned butikken nå, men jeg fikk ingen klager den tiden han lå her.
 

alterego

Medlem
Webhotell - Magento

DrLinux: Dette kan være interessant.

Driver du med hosting i egen regi eller som videreselger?

Hvordan er din kobling mot NIX?

Kan du si noe om dedikert minne?

Ikke bli skremt... nettbutikken som er tenkt lagt opp har ikke tusenvis av varer og bør ikke være veldig belastende for serveren.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
DrLinux: Dette kan være interessant.

Driver du med hosting i egen regi eller som videreselger?

Hvordan er din kobling mot NIX?

Kan du si noe om dedikert minne?

Ikke bli skremt... nettbutikken som er tenkt lagt opp har ikke tusenvis av varer og bør ikke være veldig belastende for serveren.

Hei,

Det er i egen regi, med egne servere som jeg drifter selv. Det står i et hostingserver i Oslo med ping-tid mot NIX på rundt 0.580 ms.

Det er ikke VPS, men delt hosting - dvs. ikke dedikert minne til deg. Det har som sagt fungert fint med Magento tidligere, men du har uansett 30 dager "pengene tilbake" garanti hvis ikke fornøyd.

Serverne bruker APC om op-cache, noe som gjør at store applikajoner som Magento må kompileres på nytt hver gang de kjøres. Min kontaktinformasjon finner du i linken under, så ring/mail gjerne hvis du har noen spørsmål!
 
Topp