Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mail fra Adsense-teamet..

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Okey okey dere...
For noen dager siden sendte jeg en mail til Adsense-teamet og spurte dem om jeg brøt deres rettningslinjer på noen måte med plasseringen av mine annonser på Itbloggen.info

Dette var eposten jeg skrev:

Heisann.
Jeg har nettopp fått satt meg litt mer inn i hvordan html & css
fungerer, samtidig som jeg har satt opp en blogg. (Itbloggen.info)

Etter jeg nå har hatt denne siden en liten stund ute, fikk jeg ett
tips fra en kar i ett diskusjons-forum, der han anbefaler meg å ta
kontakt med dere og høre hva dere syns om plasseringen av
annonse-enhetene på denne websiden.
Det jeg vil frem til, er at jeg ikke på noen måte forsøker å bryte
noen regler, og vil derfor sette pris på om dere kunne gitt meg en
tilbakemelding på om dette er en ok plassering eller
ikke.

- Takker for svar.

Mvh
Mr Vest

Svaret mitt fra Adsense-teamet var som følger:

Hi Atle,

Your email was forwarded to me so I hope you're comfortable with a reply in English.

Publishers may not implement Google ads in a manner that disguises the ads in any way, for instance, by formatting neighboring content to look
similar to the ads. The ads you are displaying on your blog are very
similar to the actual articles. This could potentially lead to accidental
clicks from users and I would therefore request that you change the
formatting of the ads to distinguish them from the articles. This could be
done with colors or simply a separation line.

Furthermore, while reviewing your site we noticed that you are
redirecting
to a site that uses Google Brand Features in the domain URL. This is a
violation of our policies and will be disabling ad-serving to this URL
shortly. Please note that your account remains active, and you should
have
no trouble displaying ads on your other sites which comply with our
policies. You should therefore place your blog on the actual domain
ITbloggen.info rather than redirecting to ITbloggen.info.

If you have any further questions regarding this please reply to this
email.

Sincerely

Michael
The Google AdSense

Her forsår jeg det slik at det er imot Google sine regler at jeg faktisk bruker adsense på en side som faktisk har "Google" i domenenavnet.
Det er greit nok for Itbloggen.info, da jeg snart skal flytte den på egen server, men spørsmålet mitt er:

Hvorfor i all verden får eieren av Justfuckinggoogleit.com ha adsense på sin webside?
Hva er det jeg gjør galt, som ikke eieren av den siden gjør galt?

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan stille meg til dette?
Er dette noe jeg burde diskutere videre?
 

basicus

SEO Eggspert
Eieren av det andre domenet bryter retningslinjene like mye som deg i så fall. Han har bare ikke blitt oppdaget enda. Det blir han nok tidsnok - og spesielt om du eller andre tyster på han. Google har jo blitt veldig glad i tystere i det siste har jeg lagt merke til.. Det henger sikkert sammen med at det er billigere å vente på "tips" enn å faktisk holde rede på hva publishers over hele verden driver med.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, nå er jo ikke jeg akkurat noen tyster, så denne andre karen får drive på for min del.
Det eneste jeg ikke kan få til å stemme er at Google ikke vet om ham.. Han har tross alt hatt adsense på den siden sin i noen år nå....
 

Keanu

Geek
Hvis du sjekker justfuckinggoogleit.com nå, så vil du se at det heller ikke finnes AdSense der. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Se der ja... Det kan ikke være lenge siden dem tok vekk adsense fra den nettsiden.
Litt trist egentlig.. Jeg trodde ikke at Adsense hadde i retningslinjene sine at det ikke var lov med Adsense på en Webside med Google i navnet..
Litt rart egentlig.. Jeg får finne frem noe annet jeg kan legge ut på den siden da.. :(

Edit: Da har hvertfall jeg gjort Google glad og fjernet adsense-annonser fra Googledetforfaen.com...

En annen ting som irriterer meg, er at dem faktisk er imot plasseringen av annonsene på ITbloggen.info ...
Jeg begynner å tro dem har noe personlig imot meg... :p Det er da mange som plasserer annonsene på den måten der...
Nå sier dem tross alt at jeg kun trenger å sette på litt farge, eller en liten ramme rundt så det gjør vel ikke stort...
 
Sist redigert:
Topp