Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av engelskspråklig blogg

Har omsider klart å få opp en engelsk blogg (afishblog.com). Så var det dette med å markedføre seg. Bruker digg.com, men lurer på om det er andre tilsvarende tjenester for engelskspråklige blogger - altså der man kan legge inn enkeltposter, velge kategori, evt. bilde o.l.(ala kudos, diggbart, diggmeg, norskeblogger m.f)?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Lykke til:D Post gjerne en tilbakemelding på hvordan det går fremover:D
 
Jo Casper, dette var en ny verden for meg. Hvilken effekt!!! Kjører amoung.us samtidig som jeg submitter. Ser at besøkende over hele verden er inne på bloggen. Går litt tregt med registrering på alle jeg vil submitte til, men antallet øker. Har allerede skrevet et titalls poster på afishblog.com, og dermed har jeg noe "å fortelle verden". Det er altså et marked for det meste; selv mine sære interesser. Takk igjen!
 
Takker sKrud. Jeg begynner å få take på disse tjenestene, men er ennå usikker på hva de vil bidra med. Av de jeg har benyttet er "reddit" suveren på trafikk til bloggen. Å legge ut linker på disse sidene er uansett viktig, og det blir spennende å se hvordan effekten blir på sikt. Kan nevne at trafikken virker blind for adsense, og dette er litt skuffende. Bruker samme wordpress theme som på en annen blogg jeg har, og der konverterer annonsene helt greit. Vet av erfaring at det bare er å stå på, og at den jobben som gjøres idag vil komme godt med når man ser et år frem i tid. Takk for alle råd!
 

picxx

Well-Known Member
fra engelske Sb sites vil du nok ikke få særlig klikk på annonsene dine, men du kan få noen bookmarks og feedreeders, som senere, kanskje vil klikke på noen annonser. ROI på en norsk blogg og en engelsk er vide om du ikke er en wm guru;)
 
Jo, picxx, du har nok helt rett. Ser på de besøkende at de aller, aller fleste bare leser den ene posten og så stikker av. På sikt håper jeg at markedsføringen vil hjelpe til både med treff via søk og ved at man treffer målgruppen bedre. sKrud har også et viktig poeng, og markedføring inn mot andre relevante nettsider/forum kan bli en viktig kilde til trafikk. Vil likevel vente litt med dette til jeg har litt mer å vise frem (flere poster) når jeg presenterer bloggen. Takk for alle innspill - Lærerikt!
 
Topp