Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av sin egen blogg.

OldHP

Medlem
Hva er lov? Å legge til link på post comments under andre blogger er jo ikke noe morro for eieren av bloggen som blir brukt til reklame. Men er det lov/greit? Hva annet enn det, legge til link på aviser twitter og søkemotor optimisering kan gi trafikk til ens blogg?
 

Ståle

Medlem
Hva er lov? Å legge til link på post comments under andre blogger er jo ikke noe morro for eieren av bloggen som blir brukt til reklame. Men er det lov/greit? Hva annet enn det, legge til link på aviser twitter og søkemotor optimisering kan gi trafikk til ens blogg?

Er ikke noe problem å linke til sin egen side i kommentarer så lenge det er relevant. Eventuelt linke via brukernavnet sitt. Men kommentaren må være unik og til nytte, ellers blir det sett på som spam.

Er ikke noe problem å linke fra twitter, og det blir gjort i stor grad. Men du er jo avhengig av å ha noen følgere, så det faktisk er noen som ser linken.

Søkemotoroptimalisering kan gi trafikk, ja. :)
 

metallian

Medlem
Å kommentere blogger funker fint det, men kommenter bloggposten, ikke spam- de fleste bloggere har en slik kommentarfunksjon at en kan legge URL så blir nicket klikkbart. Jeg ser at dersom jeg poster kommentarer jeg bruker 2 min på (ikke 30 sek liksom) så blir det noen klikk tilbake ofte.
 

picxx

Well-Known Member
- Bruk pingtjenester
- registrer deg i kataloger
- bruk topplister på feederblogger
- kommenter på andre blogger
- legg til link i signaturen din og delta på relevante forum
- opprett en konto hos disqus og kommenter på artiklene til tabloidavisene (brukernavnet ditt blir også der linket)
- Bruk SBS (Social Bookmarking Sites)
- Benytt deg av mulighetene som finnes på tjenester som facebook og twitter
- De fleste onlinemagasiner og aviser har en eller annen form for kommentarfunksjon, legg til link på relevante innlegg
- Opprett feederblogger på tjenester som viser siste oppdaterte blogger på sin forside (wordpress.com og blogspot har ikke en slik tjeneste)
etc.
etc.
- søk på google, det finnes 100 bloggposter rundt omkring med mer eller mindre gode forslag.
 

OldHP

Medlem
OK.

Takk for svar. Har allerede lagt til funksjon for at besøkende kan kommentere, har lagt til i kataloger, har foreløpig ikke lagt til link til tabloidaviser da emnene mine i bloggen er om natur og religion noe som ikke akkuratt er dagens mest populære temaer men skal prøve så godt jeg kan å markedsføre.
 

M.B

Medlem
@picxx

Kan du forklare litt mere om feederblogger? Hvor ofte lager du nytt innhold til disse bloggene? Hvor mye stoff/sider har du? Hvordan skaffer du trafikk? Blir det ikke bare enda en side man må skaffe trafikk til? Sliter mer enn nok med å skaffe trafikk til hovedsiden min :eek:
 

picxx

Well-Known Member
For å ta den enkle versjonen.
En feederblogg er i bunn og grunn en helt normal blogg, som da linker til en på forhånd bestemt side. I gitte tilfeller (om man jobber mye med feederbloggen) kan en feederblogg være mye "penere" enn den siden den (blant andre) linker til.
Alle vgbloggene er f.eks. feederblogs for VG, i tillegg til alle twinglyhorene som pinger VG i vilden sky, i tillegg til alle som linker til VG, uten å pinge.
Dette er dog mere organiske feederblogger, men se for deg at det hadde vært ansatte i VG som stod bak alle disse bloggene, og fikk betalt fra VG for å drive dem.

Så m.a.o er i bunn og grunn ihvertfall 90% av de norske bloggene som bygges i dag feederblogger. Feederblogger og splogs er ikke det samme, om man bruker den "gjengse" definasjonen av en splog.
 

metallian

Medlem
En hore er jo sjeldent monogam, så twinglyblogger kan vel tas til inntekt for både den ene og den andre retningen ;)

Kunne tenkt meg å sett noen konkrete eksempler på en feederblogg og hovedsiden dens, noen som vil demonstrere, evt via PM?

Vil f.eks mine 2 gamle fotballbvlogger på blogspot (som er der enda men nesten ikke aktive) regnes som feederblogger for min nye fotballblogg?
 

picxx

Well-Known Member
Vil f.eks mine 2 gamle fotballbvlogger på blogspot (som er der enda men nesten ikke aktive) regnes som feederblogger for min nye fotballblogg?

En blogg som driver trafikk til en annen side, enten ved hjelp av linker eller annen annonsering er en feederblogg.....derfor er langt de fleste bloggene som startes en feederblogg.

En blogg som driver trafikk til en betalende annonsør eller en sponsor er pr. definasjon en splog.
 
Topp