Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring på Facebook, oppfordre til å tagge en venn?

perksp

Member
Nå har jeg ikke fått satt meg særlig inn i reglene for markedsføring på facebook enda, men det kommer seg utover. Men jeg ønsker å høre med dere erfarne markedsførere om hvilken fremgangsmåte dere har hatt god erfaring med. Nå er det ikke lov å be noen om å like & dele, men hvordan er dette med tagging? F.eks ved en konkurranse eller bare et informativt innlegg. Ta i betraktning at dette er en ny vei for min del, så er relativt fersk på dette område.

F.eks om nettbutikken din selger barberhøvler. Kan man da bruke noe slikt som dette?:

"bilde av produkt"
Lik og tagg en venn som bør barbere barten sin / Tagg en venn som trenger en ny barberhøvel / Hvem bør vinne en ny bartefjerner? etc..

Noen innspill?
PS, jeg selger ikke barberhøvler, kun som et eksempel.
 

erlsae

Medlem
Etter slik jeg har forstått er det ikke lov å oppfordre til å dele, samt å be brukerne om å tagge seg selv, eller andre i en konkurranse. Å "like" er fritt frem.

I julen som var, og i påsken så jeg flere store Facebooksider gikk mot disse reglene, og de ble ikke tatt ned av Facebook. Men av prinsipp så ville jeg kjørt konkurransen på "lovlig" vis ;)
 

perksp

Member
Er slik jeg har oppfattet dette også. lik og del kan ikke være et krav. Ser flere bruker "lik og del gjerne" også. Er det ett smutthull i gråsonen kanskje? Veldig fint at det er lov til å oppfordre tagging, det gir så mange ekstra muligheter på både vanlige innlegg og eventuelle konkurranser.
 

Stoppet

Banned
Jeg synes facebook har blitt en "hore" når det gjelder sine egne retningslinjer. Jeg har selv laget reklamer på facebook som bryter retningslinjene og allikevel fått dem godkjent. Ser også at mange andre annonser gjør det samme. Money talks ser ut til også å gjelde her.
 
Topp