Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring på Facebook

slemtiger

Medlem
Du sier at man ikke skal bruke affiliatelinker, men heller noe www-redirect, hvorfor det? Er det grunnet at Favebook ikke liker det? Ser ingen vilkår mot det, men nå har jeg ikke leita så mye..

Får man forresten godskrevet tradedoublersalg om man legger ut en banner på facebook? Må ikke klikket på linken komme fra den godkjente nettsiden?
 

Bjrl

Medlem
Dt som undrer meg er at du mener man ikke skal ha høyere CPC enn 0,04 dollar. Da må du jo ha en voldsomt høy CTR for å få en CPM som er såpass akseptabel for Facebook at det blir noe volum av det.

Min erfaring er at lav CPC kun fungerer i noen svært få markeder (bl.a. Finland), mens du må gjerne tredoble eller firedoble CPC-kostnaden for å få noe særlig volum på visningene i Norge, og gå enda høyere i andre markeder.

Har du et produkt som det er voldsom rift om, så kan du KANSKJE klare deg med en CPC på 4 cent, men ingen av mine produkter er i nærheten av å få noe volum med en så lav klikkpris.

Mvh
Bjørn Jarle
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja, dette forundrer meg også. Men av og til må man ta hensyn til virkeligheten også: Og annonsene mine greier seg bra på Facebook med en makspris på fire cent pr klikk, selv med begredelig CTR, sammenlignet med AdWords.
 

slemtiger

Medlem
De lange bannerne som vises for Ellos og noen greier i 120x600 format eller noe, er det facebook sine egne annonser eller er det mulig for brukere å legge ut slike formater også?
 

Ståle

Medlem
De lange bannerne som vises for Ellos og noen greier i 120x600 format eller noe, er det facebook sine egne annonser eller er det mulig for brukere å legge ut slike formater også?

Er nok forbeholdt større annonsører.
 
Topp